این دلایل باعث خالی شدن سریع باتری لپ تاپ می شوند

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۳ دقیقه

به نظر شما مهمترین عاملی که باعث خالی شدن باتری لپ تاپ می شود چیست؟ درست است قطعا صفحه نمایش. در واقع لپ تاپ بیشترین انرژی را به نمایشگر می فرستد تا بتواند پیکسل ها را روشن نگاه دارد. در همین رابطه، آیفون‌چی راهکاری را ارائه می دهد تا بتوانید عمر باتری را بهینه‌تر نمایید.


اولین اقدامی که در رابطه با این موضوع می توانید انجام دهید اینست که روشنی(Brightness) صفحه نمایش را از طریق کیبرد کاهش دهید، اما راه دیگری هم وجود دارد که به طور خودکار این گزینه را تنظیم می کند و در ادامه به آن می پردازیم.

تنظیم روشنایی صفحه نمایش

در قسمت System Preference روی Display کلیک کنید. در افزونه‌ی Display نوار لغزانی را مشاهده می کنید که به Brightness یا همان روشنی صفحه مربوط می شود. نوار را تا حدی که مایلید تنظیم کنید تا روشنایی صفحه کاهش یابد. کارکردن با نمایشگر کم نور هم مصرف باتری را به طرز چشم گیری پایین می آورد و هم برای چشم ضرر کمتری دارد. صرفا زمانی که در معرض نور شدید آفتاب قرار دارید می توانید روشنایی را افزایش دهید و تصاویر و نوشته ها را واضح‌تر ببینید.

در پایین نوار لغزان، گزینه‌ی Automatically adjust brightness دیده می شود که احتمالا در کاهش مصرف انرژی باتری تاثیرگذار باشد. حال اگر بیشتر صبح ها و در فضایی پرنور کار می کنید، تیک این گزینه را بردارید تا لپ تاپ به طور خودکار روشنایی صفحه را افزایش ندهد و برعکس چنانچه شب ها به فعالیت می پردازید و نور اتاق یا دفترکارتان کم است، با انتخاب گزینه‌ی یاد شده، از لپ‌تاپ تان می خواهید تا به طور خودکار صفحه نمایش را برای‌تان کم نور کند.

os-x-energy-saver

راهکار دیگری هم در این رابطه می تواند تاثیرگذار باشد که از طریق System Preference در دسترس است. از قسمت یاد شده، بر روی Energy Saver کلیک کنید. حال از پنجره‌ای که باز شد گزینه‌ی Slightly dim the display while on battery power را تیک بزنید.

این گزینه باعث می شود هنگامی که باتری رو به اتمام است، نمایشگر به حالت نیمه تاریک درآید و از خاموش شدن آن جلوگیری شود. همچنین در این صفحه می توانید تنظیمات مربوط به زمان Sleep صفحه نمایش و لپ تاپ را تعیین کنید. به خاطر داشته باشید خاموش شدن نمایشگر تاثیر بیشتری بر عملکرد باتری دارد تا خاموش شدن کل سیستم. بنابراین چنانچه نیاز دارید لپ تاپ برای مدتی روشن باشد اما با آن کار نمی کنید، حتما تعیین نمایید که پس از گذشت زمان معینی مانیتور خاموش گردد.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۹۰

حواس‌تان به نور پس زمینه کیبرد هم باشد

backlit-keyboard

همانطور که روشنایی مانیتور اهمیت دارد، نور پس زمینه‌ی کیبرد نیز در مصرف باتری تاثیرگذارست. بنابراین در روشنی روز یا اتاق و هر زمان که نیازی به روشن بودن پس زمینه‌ی کلیدها احساس نمی کنید، آن را خاموش کنید. همچنین می توانید با مراجعه به System Preferences > Keyboard مدت زمان روشن بودن نور را تنظیم نمایید.

 

وای فای و دستگاه‌های جانبی را هم در نظر بگیرید

macbook-external-hard-drive

به علاوه‌ی مواردی که در بالا به آنها پرداختیم، دو مورد دیگر را نیز عنوان می کنیم که تا حد قابل قبولی عمر باتری را افزایش می دهند.

  • هر زمان از وای فای و بلوتوث استفاده نمی کنید، حتما آنها را حالت خاموش در آورید. هر دو مورد یاد شده مدام در حال جستجو برای یافتن دستگاه یا شبکه‌های موجود هستند و انرژی لپ‌تاپ را هدر می دهند.
  • هارد دیسک یا سی‌دی رام‌های اکسترنال و سایر لوازم جانبی که به سیستم وصل می شوند هم به میزان خود‌شان از باتری لپ‌تاپ تغذیه می کنند، بنابراین با متصل نگاه داشتن آنها تنها در صورت لزوم، باتری را برای مصرف سیستم‌تان ذخیره کنید.

 

تمام مواردی که به آنها پرداخته شد، به تنهایی در افزایش عمر باتری موثرند اما چنانچه همه‌ آنها را رعایت کنید به میزان قابل توجهی به عملکرد باتری می افزایید.

شما تابحال هیچ یک از این راهکارها را امتحان کرده‌اید؟ نظر و تجربه‌تان را ا دیگران به اشتراک بگذارید.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.