چرا بهتر است Live Photos را غیرفعال کنیم؟

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

Live Photos اولین بار با iOS 9 و همزمان با آیفون ۶S و ۶S پلاس ارائه شد. سپس در تنظیمات پیش‌فرض آیفون SE، ۷ و ۷ پلاس قرار گرفت.  روش کار هم به این صورت است که Live Photos با هر بار عکس گرفتن آن را در قالب یک ویدیوی MOV ذخیره می‌کند که سه ثانیه از فیلم و صدا را شامل می‌شود بنابراین زمانیکه تصویر را می‌بینید زنده بنظر می‌رسد.


این ویژگی خیلی خوب است و تجربه‌ی متفاوتی را هنگام مرور عکس‌ها ایجاد می‌کند اما خالی از عیب هم نیست؛ زیرا داده‌های مربوط به ویدیو و صدا حجم تصویر را بالا برده و به مرور زمان فضای زیادی از حافظه را به خود اختصاص می‌دهند. همچنین نتیحه‌ی این نوع عکاسی در محیط‌های کم نور رضایت‌بخش نیست و بهتر است غیر‌فعال شود تا عکس‌ها به صورت عادی ثبت شوند.

علاوه بر این درصورتیکه Live Photos را به برنامه‌ای ایمپورت کنید که از این ویژگی پشتیبانی نکند عملا چندین و چند عکسی دارید که شناخته نشده هستند و پخش نمی‌شوند و سرانجام باید خود‌تان آنها را پاک کنید.

live photos آیفون‌چی ویدیو‌هایی که پس از پاک شدن تصویر مرتبط دیگر ناقص شده‌اند

 

چطور Live Photos را غیرفعال کنیم؟

برخلاف سایر قابلیت‌های iOS، در منوی تنظیمات، به Live Photos هیچ قسمتی اختصاص داده نشده و برای غیرفعال کردن آن می‌بایست وارد برنامه‌ی دوربین شوید.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

۱- برنامه‌ی Camera را باز کنید.

۲- آیکن میانی در بالای صفحه مختص  Live Photos است.

۳- روی آیکن دایره‌ی زرد رنگ تپ کنید تا به رنگ سفید دربیاید.

۴-  Live Photos غیر فعال شده است.

 

غیرفعال کردن  Live Photos - آیفون‌چی

 

برای فعال کردن مجدد این ویژگی کافیست آیکن مذکور را تپ کنید تا زرد رنگ شود. همچنین با هر حالتی که برنامه دوربین را ببندید، تنظیمات به همان صورت باقی خواهند ماند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.