آنچه از تاچ بار نمی دانید، از زبان مدیر اپل

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

در حالیکه مک بوک پروهای جدید که به تاچ بار تجهیز هستند مدتی پس از مدل‌های بدون تاچ بار سرانجام روانه بازار شدند، وب سایت Backchannel با مدیر ارشد بازاریابی اپل- فیل شیلر- مصاحبه‌ای ترتیب داده و به گفتگو پیرامون لپ‌تاپ‌های جدید پرداخته است. فیل شیلر می‌گوید، “تاچ بار پس از سال‌ها تجربه فرامین چند لمسی در مک شکل گرفت و این امر ما را مطمئن کرد که تکرار آنچه در iOS اتفاق می‌افند روی مک، چیزی نیست که می‌خواهیم”.


وی همچنین می‌گوید: “ما با کل پلت‌فرم مک فکر می‌کنیم. اگر می‌خواستیم چند لمسی را به نمایشگر لپ‌تاپ بیاوریم که کافی نبود؛ در این صورت دسک‌تاپ چه می‌شد. رایانه‌ی رومیزی که نمی‌تواند لمسی باشد”. فیل شیلر معتقد است که لمسی بودن رایانه‌های دسک‌تاپ بیشتر یک فاجعه است. او در همین رابطه می‌گوید، “می‌شود یک آیمک ۲۷ اینچی را تصور کرد که برای لمس نمایشگر آن باید دستت را در هوا دراز کنی. این خیلی نامعقول است”. مدیر ارشد بازاریابی اپل می گوید که این حرکت در حقیقت منوبار را برای انگشتان کاربر بازطراحی کرده و آنهایی که مدت‌هاست با موس و ترکپد خو گرفته‌اند به مشکل برمی‌خوررند زیرا نمی‌شود همزمان خود را با هر دو عادت دهند.

macbook_pro_late2016_function_keys_opening-100692181-orig

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۲۵

در این گفتگو همچنین در رابطه با بهره‌گیری صرف از پورت‌های USB نوع C در مک‌بوک‌های جدید صحبت شده که شماری از کاربران را برای ارتقاء به مدل‌های جدید واقعا مستاصل کرده. آنهایی که معمولا از دستگاه‌های جانبی استفاده می‌کنند و حالا باید چندین مبدل را همواره با خود به این طرف و آن طرف بکشانند.

“حذف پورت‌ها بهترین کار بوده است”

 

در این رابطه فیل شیلر می‌گوید، “پورت‌های USB-C با این سرعت و خاصیت چند منظوره بودنشان در حال حاضر بهترین هستند”. در واقع از این پورت‌ها می‌شود برای اتصال بسیاری از دستگاه‌ها به لپ‌تاپ استفاده کرد. علاوه بر این شیلر معتقد است که کاربرانی که به مبدل نیاز پیدا می‌کنند تعدادشان محدود است و اپل هم رعایت حال‌شان را کرده و قیمت دانگل‌ها را کاهش داده است. او عمیقا اطمینان دارد که حذف سایر پورت‌ها بهترین کار ممکن بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.