اپل و احتمال بهره گیری از تکنولوژی واقعیت مجازی در خودروی آینده این شرکت

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

تحلیلگر مشهور تایوانی، مینگ چی کو به تازگی دیدگاه جالبی را در خصوص اتوموبیل در دست توسعه اپل (پروژه تایتان) ارائه داده و معتقد است که شاید این شرکت بخواهد تکنولوژی واقعیت افزوده را به این حوزه از محصولاتش وارد سازد.


پیش تر از این اعلام شده بود که برنامه های اپل برای توسعه خودروی هوشمندش دستخوش تغییر شده است و این شرکت دیگر چندان به فکر توسعه یک خودروی کامل نیست، بلکه قصد دارد یک سامانه خودران هوشمند را برای دیگر خودروها توسعه دهد.

مینگ چی کو نیز با این ایده موافق بوده و باور دارد همین رویکرد باعث می شود اپل بخواهد با بهره گیری از تکنولوژی واقعیت افزوده رابط کاربری متمایز و خلاقانه ای را برای این سامانه هوشمند تدارک ببیند.

این کارشناس می گوید که بخش اصلی موفقیت اپل در سالیان اخیر مدیون طراحی هوشمند و بدون نقص رابطه بین کاربر و ماشین و ایجاد بهترین تجربه کاربری است. با فرض این که اهالی کوپرتینو بتوانند تکنولوژی مورد نیاز را توسعه دهند، اپل می تواند رابط کاربری محصولاتش، از آیفون ها گرفته تا اپل واچ و خودروی هوشمند را به طور کامل متحول ساخته و تا حدود ۵ سال جلوتر از رقبا برساند.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۲

تصور بر این است که اولین محصول مبتنی بر واقعیت افزوده اپل حدود ۲ سال آینده روانه بازار شود. به احتمال فراوان این اولین قدم با آیفون برداشته شود.

کو اعتقاد دارد در سال ۲۰۱۸ بازار ابزارهای واقعیت افزوده رشد چشمگیری را تجربه کرده و حتی در این زمینه ابزارهای واقعیت مجازی را نیز پشت سر خواهد گذاشت. به خصوص که با ورود جدی اپل موج اصلی بازار به دنباله روی از آن اقدام خواهند کرد. او پیش بینی کرده ارزش بازار مذکور تا سال ۲۰۲۰ به بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار برسد.

تمرکز شرکت کالیفرنیایی بر واقعیت افزوده حقیقتی آشکار است و تیم کوک به عنوان سکاندار اپل در یک سال اخیر بارها روی آن تاکید داشته است. او می گوید که اپل واقعیت افزوده را نه به عنوان جایگزینی برای ارتباط و تماس انسان ها، بلکه ابزاری برای تقویت آن می بیند، چرا که می توان چنین تجربه ای را با دیگران به اشتراک گذاشت، همین ویژگی است که تکنولوژی رقیب، یعنی واقعیت مجازی از آن بی بهره خواهد بود.

گفته می شود حدود یک سال است که ثروتمندترین کمپانی دنیا گروهی از متخصصین و مهندسان خود را مامور ساخته تا جنبه های مختلف دو تکنولوژی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را بررسی و راهکارهای بهره گیری از این پدیده ها را در محصولات آینده اپل پیدا کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.