اپل اطلاعات تمام گفتگوهای شما در iMessage را ذخیره می کند

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

ایده اصلی استفاده از پیام رسان اختصاصی iMessage این است که بتوانید با کمک آن به صورت کاملاً خصوصی و امن با اطرافیان خود به گفتگوی متنی بپردازید، اما به گزارش وبسایت Intercept، شاید اپل نداند که شما از طریق این اپلیکیشن به دوستان خود چه می گوید، اما دقیقاً می داند کی و با چه کسانی به چت پرداخته اید.


وقتی شما از طریق iMessage با کسی تماس برقرار می کنید، در اولین مرحله این اپلیکیشن به سرورهای اپل متصل می شود تا مشخص کند فرد مذکور دارای حساب کاربری معتبر برای انجام این کار هست یا نه. به این منظور اپل می بایست در ابتدا بفهمد که شما قصد گفتگو با چه کسی را دارید، حال چه او صاحب حساب کاربری لازم باشد یا نباشد.

این گزارش همچنین می افزاید که اپل برای آن که بتواند سابقه اتصال حساب های کاربری را داشته باشد، تاریخ، ساعت ارسال درخواست مورد اشاره، فردی که در خصوص آن این درخواست استعلام داده شده و همچنین IP فرستنده را نگه می دارد. پس موقعیت مکانی شما نیز از طریق برای اپل آشکار می شود.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

این اطلاعات تا ۳۰ روز در سرورهای کمپانی اهل کوپرتینو باقی می ماند و پس از آن حذف خواهد شد، اما این ارسال درخواست ها هر بار و از طرف تمام اپلیکیشن های پیش فرض سیستم عامل iOS ارسال می گردد، پس باز هم چنین سوابقی دوباره ذخیره می شوند.

بر این اساس کمپانی کالیفرنیایی می تواند در مواقع لزوم این اطلاعات را در اختیار مقامات دولتی قرار دهد. جالب است بدانید که وبسایت Intercept از طریق اطلاعات به دست آمده از طریق یکی از ارگان های قضایی در ایالت فلوریدا متوجه این ماجرا شده است. پس در واقع این اشتراک گذاری اطلاعات همین حالا نیز در حال اتفاق افتادن است.

همان طور که در ابتدای مطلب اشاره شد، از روی این اطلاعات تنها می توان فهمید که شما از طریق iMessage با چه کسانی و چه زمانی اقدام به گفتگو کرده اید، یا دست کم قصد آن را داشته اید، اما متن این گفتگوها شامل این اطلاعات نمی شود.

اپل پس از انتشار گزارش وبسایت Intercept، با ارسال جوابیه ای برای آنها، توضیح داده است که سوابق مذکور تنها در اختیار مقامات قضایی و آن هم در صورت وجود حکم قانونی معبر قرار خواهد گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.