اپل واچ به عنوان دقیق ترین ابزار پوشیدنی شناخته شد

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

اپل بروی قابلیت های تندرستی ساعت هوشمند خود بیشتر از قبل تاکید می کند و با این کار سعی در بالابردن فروش این محصول دارد. به تازگی، مطالعاتی از سوی موسسه‌ی قلب شناسی جاما(JAMA) بر روی شماری گجت های مچ بند به عمل آمده که نشان می دهد اپل واچ دقیق ترین اطلاعات تندرستی را ردگیری می نماید.


به گزارش نشریه تایم، این تحقیق بر روی ۵۰ فرد بزرگسال صورت گرفته و این آزمایشات با یک دستگاه نوار قلب نیز صورت گرفته. گفتنی است که دستگاه های یاد شده دقیق ترین ابزارهای موجود برای ثبت فعالیت قلب قلمداد می شوند که به دنبال آن، نتیجه‌ی حاصل از دستگاه مورد اشاره با مچ بندهای سلامتی از جمله مچ بند Charge HR شرکت فیت بیت، اپل واچ، میو آلفا و Basis Peak مورد قیاس قرار گرفته است.

در تمامی دستگاه‌ها، ضربان قلب در هر سه حالت استراحت، پیاده‌روی و راه رفتن تند بر روی تردمیل اندازه گیری شده که اپل واچ توانسته با دقتی ۹۰ درصدی، دقیق ترین میزان ضربان قلب را به ثبت برساند. یکی از مدیران توانبخشی قلب در کیلینیک کلِو لند،آقای گوردُن بلک بِرن، که در زمان انجام آزمایشات و تست های مختلف حضور داشته، در این رابطه می گوید که «دقت سایر مچ‌ بندها زیر ۸۰ درصد جای دارد». او همچنین اضافه می کند «هر قدر شدت فعالیت بالا می رفت، دقت ابزارها تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می کرد». آقای بلک برن اشاره می کند «یکی از دلایل اینست که اغلب مچ بندهای سلامتی برای ثبت ضربان قلب از جریان خون استفاده می کنند، حال زمانی که فعالیت بدن بالا می رود خون بیشتری هم در رگ‌ها به جریان می افتد که ابزارهای یاد شده قادر به ثبت همه‌ی آنها نیستند».

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۵۱

fitbit-hr-vs-apple-watch

اپل راجع به نتایج حاصله در کلینیک یاد شده واکنشی بروز نداده در حالی که مسئولین فیت بیت عنوان می کنند که مچ بند یاد شده برای ثبت اطلاعات پزشکی طراحی نشده و از طرفی نحوه استفاده آن بسیار راحت تر است و به هیچ وجه قابل قیاس با سایر دستگاه‌های قلب نگار نیست. این شرکت همچنین یادآور می شود که نتایج تست های اعمال شده درون شرکت، دقتی ۹۴ درصدی را برای مچ بند مورد بحث به همراه داشته است.

لازم است اشاره کنیم که قابلیت های اضافه شده به اپل واچ سری ۲ تماما در زمینه‌ی تندرستی بوده؛ به طور مثال گزینه های متنوع تر در بخش Workout، بهره گیری از GPS داخلی و قابلیت ضد آب برای به همراه داشتن این گجت در زمان شنا همگی می توانند در بهبود ثبت شرایط تندرستی نقش ایفا نمایند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.