اپل و TSMC کار بر روی پردازنده ۱۰ نانومتری A11 را برای گجت های سال آینده آغاز کرده اند

زمان حدودی مطالعه مطلب: < 1 دقیقه

بر اساس گزارشی که به تازگی در برخی وبسایت ها منتشر شده، اپل و سازنده تایوانی مشهور چیپ های پردازشی، TSMC، همکاری مشترک خود را برای تولید نسل بعدی چیپ های مجتمع محصولات اپل با فناوری ۱۰ نانومتری را آغاز کرده اند. چیپ A11 قرار است در آیفون ها و آیپدهای سال ۲۰۱۷ کمپانی کالیفرنیایی مورد استفاده قرار بگیرد.


قرار است چیپ مذکور با استفاده از دو تکنولوژی اختصاصی TSMC، یعنی InFO (integrated fan-out) و WLP (wafer-level packaging) تولید شود. این اطلاعات را منبعی ناشناس در اختیار وبسایت DigiTimes قرار داده است.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۴۴

در ماه می همین وبسایت خبر داده بود که اپل مراحل طراحی A11 را آغاز کرده و قرار است از آن در آیفون بعدی که در سال ۲۰۱۷ روانه بازار خواهد شد، استفاده نماید. آن زمان اعلام شد که مراحل تولید انبوه از سه ماهه دوم سال آینده آغاز می شود و کمپانی تایوانی قرار است دو سوم از کل سفارش های اپل را تامین نماید. بدیهی است که باقی سفارش ها به دست سامسونگ خواهد رسید. چیپ های ۱۶ و ۱۴ نانومتری مورد استفاده در آیفون های ۶s و ۶s Plus نیز توسط همین دو کمپانی ساخته شده اند.

گفته می شود احتمالاً آیفون های سال ۲۰۱۷ از لحاظ طراحی ظاهری، تکنولوژی نمایشگر (استفاده از OLED یا AMOLED به جای LCD) و کیفیت دوربین، تفاوت فاحشی با آیفون های نسل های قبل خواهند داشت و به احتمال فراوان اهالی کوپرتینو نامی جز آیفون ۷s را برای آنها انتخاب کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.