اپل پزشک مشهور فعال در یوتوب را به استخدام خود در می آورد

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

قرار است اپل دکتر مایک اوانز را برای مسئولیتی اعلام نشده به استخدام خود در بیاورد. این پزشک کانادایی کانالی محبوب را در یوتوب تحت عنوان «mini med school» یا «مدرسه کوچک پزشکی» اداره می کند. او در کانال خود آموزش های مفیدی را در خصوص افزایش آگاهی های عمومی پزشکی ارائه می دهد.


دکتر مایک فعلاً مجاز نیست که در خصوص مسئولیت های محوله به خود در اپل توضیحی ارائه دهد، اما به طور قطع او قرار است به توسعه هر چه بیشتر برنامه های سلامتی و اپلیکیشن healthkit اپل، و یا توسعه یک اپلیکیشن کاملاً جدید در این زمینه یاری برساند.

دکتر مایک پیش از این در کانال خود در خصوص امکان توسعه اپلیکیشن ارائه نسخه برای بیماران گفته بود که به واسطه آن پزشکان می توانند دقت خود را در تشخیص بیماری ها را افزایش دهند. همچنین از دیدگاه او چنین اپلیکیشن هایی می توانند بیماران را در مصرف به موقع و صحیح داروها، و همچنین رعایت رژیم های غذایی خاص در طول درمان، یاری برسانند.

او در این باره می گوید:

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۴۳

«ما پزشکان بیماران خود را تنها چند روز در سال می بینیم، در حالی که تلفن های هوشمند هر روز با بیماران هستند. این وضعیت موقعیتی عالی برای جمع آوری اطلاعات لازم جهت انجام مراقبت های بالینی از راه دور را فراهم می سازد. به علاوه از این طریق می توان بازخوردها، آموزش ها و پیام های ضروری را دریافت و یا ارسال نماییم و حتی بیماران خود را برای رعایت بهتر دستوراتمان ترغیب کنیم.»

او مثال دیگری نیز از قابلیت های بلقوه چنین اپلیکیشن هایی بیان می کند. مثل این که می توان از اپل واچ برای کنترل شدت و دوره لرزش های غیر ارادی دست بیماران مبتلا به پارکینسون اطلاع حاصل کرد.

کمپانی اپل در چند سال اخیر به اثبات رسانده که علاقه ویژه ای به مباحث سلامت و تناسب اندام پیدا کرده است. افزودن عمر باتری، مقاومت بیشتر در برابر آب، اضافه شدن GPS داخلی و اپلیکیشن های تازه به اپل واچ سری ۲ را نیز می بایست در همین راستا تفسیر نمود.

پر واضح است که اپل قصد دارد یک پلتفرم جامع سلامتی را برای تمام کاربران گجت های خود فراهم نماید، و به طور قطع در این راه به کمک متخصصین خلاقی چون دکتر مایک اوانز نیاز دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.