اپ استور در سه ماهه سوم امسال ۱.۷ میلیارد دلار از بازار چین درآمد داشته است

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

بر اساس بررسی تازه موسسه آماری «App Annie» کاربران چینی با خرید حدود ۱.۷ میلیارد دلار اپلیکیشن از فروشگاه اپ استور، هم رکورد بیشتری خرید یک کشور را شکسته و هم با اختلافی ۱۵ درصدی بازار آمریکا را پشت سر گذاشته اند.


کشور آمریکا طی حدود ۱۰ سال گذشته همواره بازار اول اپلیکیشن های پلتفرم iOS بوده است، اما حالا با خرید حدود ۱.۵ میلیارد دلاری پشت سر چین در جایگاه دوم قرار دارد. جایگاه سوم بهترین مشتریان اپ استور هم با رکورد درآمد ۸۰۰ میلیون دلاری متعلق به اهالی کشور ژاپن است.

بررسی های App Annie همچنین نشان می دهد که درآمد بازی های موبایل در سه ماهه سوم امسال و به لطف عرضه بازی بسیار محبوب پوکمان گو به شدت افزایش یافته است. نکته جالب اینجاست که عرضه پوکمان گو به درآمد هیچ کدام از دیگر بازی های محبوب چون کلش آو کلنز و کندی کرش ساگا آسیبی نرسانده است. به عبارت دیگر، محصول مشترک نیننتندو و نیانتک به تنهایی سبب روی آوردن عده بسیاری از کاربران به سمت بازی های موبایلی شده است.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۲۸

بر این اساس در سه ماهه سوم ۲۰۱۶ بازی مذکور به تنهایی حدود ۴۵ درصد از کل درآمد بازی های موبایلی را به دست آورده و ۵۵ درصد باقی این پول ها سهم ۱۹ بازی پرفروش دیگر بوده است. این رکوردهای شگفت انگیز در شرایطی است که بازی پوکمان گو طوری ساخته نشده که گیمرها را برای پرداخت های درون برنامه ای تحت فشار قرار دهد.

دیگر بخشی که امسال با رشد قابل ملاحظه ای در درآمدها مواجه شده، بخش اپلیکیشن های مرتبط با سرگرمی در اپ استور است. بنا بر گزارش App Annie، به لطف اپلیکیشن های استریم آنلاین ویدیو چون نتفلیکس، درآمدهای این بخش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار نسبت به سه ماهه قبلی رشد داشته و به رقم ۳۵۰ میلیون دلار رسیده است.

با آن که مقامات دولتی کشور چین و برندهای مطرح بومی تولید تلفن هوشمند شرایط سختی را برای آیفون ها و آیپدهای اپل ایجاد کرده اند، اما انتظار می رود روند رو به رشد درآمدهای این شرکت از راه فروش اپلیکیشن ها در این کشور طی سه ماهه بعدی و حتی سال آینده همچنان ادامه یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.