اچ تی سی: ما سال ها قبل از اپل موبایل با دوربین دوگانه ساخته بودیم

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

بعد از آن که اپل آیفون ۷ پلاس خود را با لنز دوربین دوگانه معرفی نمود، واکنش های مختلفی از طرف کاربران و حتی کمپانی های تولید کننده به وجود آمد، چرا که این ویژگی هرگز نوآورانه و پیشرو به حساب نمی آید و شرکت های دیگری نیز پیش از اپل اقدام به تولید موبایل با دوربین دوگانه کرده اند. اچ تی سی به عنوان یکی از همین شرکت ها، در توییتی این مسئله را به همگان یادآوری کرده است.


این کمپانی در حدود دو سال قبل بود که پرچمدارش، One M8 را با دوربین پشتی دوگانه روانه بازار نمود، گرچه کاربرد لنز دوم در محصول اپل و اچ تی سی تفاوت های اساسی با یکدیگر دارند.

در توییت شرکت تایوانی آمده: «فقط خواستیم One M8 خود را یادآوری کنیم که دو سال پیش روانه بازار شده است.» در این پست (همراه با عکس) اشاره ای به آیفون ۷ پلاس و شرکت اپل نشده، اما به خوبی می توان منظور آن را متوجه شد.

باید این را پذیرفت که موبایل One M8 شرکت اچ تی سی اولین تلفن هوشمند دنیاست که دوربین پشتی آن از دو لنز برای تیین عمق تصویر و یا تغییر فکوس آن در حین عکاسی یا حتی پس از آن بهره می برد، اما لنزهای دوگانه آیفون ۷ پلاس اپل کارکردی کاملاً متفاوت دارند.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

یکی از این لنز ها میدان دید گستره ای دارد (wide-angle) و دیگری از بردی بلند (telephoto) برای ثبت تصاویر برخوردار است. ترکیب این دو لنز امکان زوم اپتیکال ۲ برابری و ایجاد «افکت بوکه» را برای کاربر این موبایل ها فراهم می کند.

ذکر این نکته ضروریست که شرکت باسابقه تایوانی اولین دوربین با لنز دوگانه خود را در سال ۲۰۱۱ و تحت عنوان Evo 3D به بازار عرضه نموده است، البته این لنزهای دوگانه در آن زمان تنها برای تولید تصاویر سه بعدی به کار می رفته اند.

هنوز دوربین آیفون های جدید مورد بررسی دقیق و کارشناسانه قرار نگرفته اند، اما نمونه عکس های منتشر شده از آنها بسیار عالی و امیدوار کننده به نظر می رسند.

باید پذیرفت که شرکت اچ تی سی به عنوان یکی از قدیمی ترین برندهای تولید موبایل های هوشمند، در طی سال های فعالیت خود تکنولوژی ها و خلاقیت های منحصر به فردی را وارد بازار مصرف کرده است، اما اگه شما فناوری تازه خود را به صورت پتنت به انحصار درنیاورید، به زودی رقیبی دیگر نسخه توسعه یافته تر و بهتر آن را در اختیار مشتریانش خواهد داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.