یک نشریه بریتانیایی: آیفون ۷ نسبت به رقبا باتری بسیار ضعیفی دارد

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

نشریه انجمن مصرف کنندگان بریتانیا، موسوم به ویچ(Which)، در نتیجه شماری آزمایشات عنوان کرده که آیفون ۷، پایین ترین عمر باتری را نسبت سایر رقبای پرچمدار ارائه می دهد. نشریه یاد شده تست های مختلفی را بر روی سامسونگ گلکسی S7، اچ تی سی ۱۰، ال جی جی۵ و مدل ۴.۷ اینچی آیفون انجام داده و نتیجه را کمی «گیج کننده» عنوان می کند.


مجله ی ویچ می گوید آیفون ۷ زمان مکالمه ای معادل ۷۱۲ دقیقه(۱۲ ساعت) برای کاربر فراهم می کند که البته زمان قابل توجهی به حساب می آید اما هنگامی که این میزان دقیقه را با S7 ساسونگ مقایسه می کنیم در می یابیم که ۱۴۹۲ دقیقه(تقریبا دوبرابر) رقم واقعا چشم گیری است. حال آنکه در همین شرایط، پرچمدار اچ تی سی توانسته رقم شگفت انگیز ۱۸۵۹(معدل ۳۱ ساعت) را به ثبت برساند.

smartphone-battery-life-2016-800x800

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۴۴

تست دیگر بر اساس میزان مصرف انرژی هنگام وب گردی صورت گرفته؛آیفون ۷ کماکان در انتهای لیست جای دارد اما نتایج به هم نزدیک تر هستند، به طوریکه ۶۱۵ دقیقه ای که آیفون ۷ کسب کرده صرفا ۲۵ دقیقه کمتر از جی ۵ ال جی به حساب می آید. حال آنکه این تفاوت در مقایسه با برترین گوشی اچ تی سی به ۱۷۵ دقیقه می رسد. با در نظر گرفتن این نکته که وب گردی همواره باتری بیشتری نسبت به مکالمه مصرف می کند، نتایج حاصله نشان می دهند که مکالمه با آیفون ۷ باتری بیشتری نسبت به گشت و گذار در اینترنت با اچ تی سی ۱۰ مصرف می کند.

از طرفی این نتایج را نباید خیلی هم شُکه کننده خواند چرا که آیفون ۷ با سایز ۴.۷ اینچ، باتری کوچکتری را نسبت به رقبای بالای ۵ اینچی در خود جای داده. به طور مثال درون اچ تی سی ۱۰ یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری قرار گرفته حال آنکه پرچمدار اپل از یک نمونه ۱۹۶۰ میلی آمپری بهره می برد. همچنین نشریه یاد شده نامی از آیفون ۷ پلاس به میان نیاورده چراکه احتمالا آن را در دسته‌ی اسمارت فون های ۵.۵ اینچ به بالا قرار می دهد.

افزون بر این،گزارش مورد بحث به این موضوع نیز اشاره نکرده که در مشخصات آیفون ۷، عنوان شده است که این دستگاه از باتری پرظرفیت تری نسبت به مدل سال گذشته(۱۸۱۰ میلی آمپر) بهره می برد و نشریه بریتانیایی به نحوی ترجیح داده راه سایر منتقدین این گوشی هوشمند را دنبال کند. در همین رابطه باید اشاره کنیم که اخیرا برخی پایگاه های خبری موثق مانند گاردین نیز باتری آیفون۷ را به باد تمسخر گرفته بودند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.