مایکروسافت تولید گجت پوشیدنی «مایکروسافت بند» را متوقف می کند

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

پوشیدنی «مایکروسافت بند» برای اولین بار اواخر ۲۰۱۴ ظاهر شد و حالا پس از گذشت ۲ سال از عمرش به آرامی از عرصه تولید خارج می شود. کمپانی سازنده روز گذشته تمامی مدل های گجت یاد شده را از فروشگاه آنلاین خود برداشت و کیت مربوط به توسعه نرم افزاری آن را نیز حذف کرد.


نماینده مایکروسافت در گفتگویی با ZDNet اذعان کرده که شرکت متبوعش تمام مدل های سری ۲ این محصول را به فروش رسانده و قصد ندارد در سال جاری به معرفی مدل تازه ای بپردازد. وی همچنین می افزاید:

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۴۰

ما نسبت به کاربران مان متعهد هستیم و به ارائه خدمات مرتبط با این محصول ادامه خواهیم داد و ازین پس قصد داریم بر روی پلت فرم سلامتی مایکروسافت(Microsoft Health) سرمایه گذاری نماییم. این پلت فرم با کلیه ی سخت افزارهای موجود و دستگاه های ویندوز، iOS و اندروید سازگاری خواهد داشت.

پس از معرفی نسل اول گجت مورد بحث، ردموندی ها در سال ۲۰۱۵ از سری دوم آن پرده برداشتند که با قیمت ۲۵۰ دلار به فروش می رفت. از ویژگی های این ابزار پوشیدنی می توان به بهره‌گیری از پایشگر اپتیکال ضربان قلب، حسگر ژیروسکوپ، جی پی اس و سنسور دمای پوست اشاره کرد.  اما با این وجود این گجت هوشمند با استقبال کمی رویرو شد و حتی نسل دوم آن هم هرگز نتوانست با ساعت هوشمند اپل به رقابت بپردازد.

پایگاه خبری ZDNet در گزارش های پیشین خود عنوان کرد که مایکروسافت تیم مشغول روی ویندوز ۱۰ را منحل کرده و شماری از اعضای تیم را به فعالیت بر روی پروژه مایکروسافت بند گماشته است. همچنین شنیده می شود که کمپانی یاد شده بر روی توسعه یک دستبند سلامتی متمرکز شده و دیگر قصد ندارد نسل سوم ابزار پوشیدنی اش را تولید و معرفی کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.