تولید کیت تشخیص سرطان سیار با استفاده از آیفون های اپل

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

بر کسی پوشیده نیست که اپل تمایل بسیاری دارد کاربری آیفون و اپل واچ را در حوزه سلامت و درمان به شکل چشمگیری افزایش دهد، اما اهالی کوپرتینو تنها کسانی نیستند می خواهند از قدرت تلفن های هوشمند در امور پزشکی بهره ببرند.


به تازگی گروهی از محققین «دانشگاه ایالتی واشنگتن» (Washington State University) به سرپرستی دکتر «لای لی» (Lei Li) توانسته اند کیت تشخیص سیاری را توسعه دهند که می تواند با استفاده از یک آیفون و با دقت حدود ۹۹ درصد سرطان ها را در افراد بیمار شناسایی نماید.

بنا بر ادعای وبسایت دانشگاه مذکور، این کیت می تواند به سرعت و به صورت همزمان ۸ نمونه مختلف را مورد بررسی قرار داده و نتیجه را با دقتی کم نظیر اعلام کند.

screen-shot-2016-10-22-at-5-59-08-pm

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۵۲

کیت توسعه یافته به دست تیم تحت نظارت دکتر لی برای شناسایی نوعی خاصی از تومور سرطانی موسوم به «interleukin-6» طراحی شده است. این تومور به طور عمده در ریه، پروستات، کبد و سینه انسان یافت می شود. روش تشخیص آن نیز بر اساس طیف سنجی و شناساگری از طریق تابش نور است.

این ابزار جدید می تواند تحولی شگرف در شناسایی سریع و ارزان انواع سرطان در سرتاسر دنیا ایجاد نماید. ضمن این که بیشترین استفاده آن در غربالگری سرطان در مناطقی خواهد بود که به طور طبیعی دسترسی به آنها دشوار و یا پوشش مراکز درمانی ناکافی باشد. بسیاری از کشورهای فقیر دنیا در این طبقه بندی قرار خواهند گرفت.

البته این اولین بار نیست که ابزاری جانبی برای انجام طیف سنجی با استفاده از تلفن های هوشمند تولید می شود، اما چیزی که محصول کار محققین دانشگاه ایالتی واشنگتن را متمایز می سازد، امکان انجام همزمان تست روی ۸ نمومه با دقت نزدیک به ۱۰۰ درصد است.

portable-cancer-detector1

نسخه اولیه کیت مورد نظر برای آیفون ۵ اپل طراحی شده، اما نسخه تجاری آن قرار است قابلیت استفاده با انواع تلفن های هوشمند را داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.