تیم کوک باور دارد فناوری واقعیت افزوده، ارتباطات انسانی را وسعت می بخشد

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

تیم کوک مدیر عامل اپل در مصاحبه‌ای با پایگاه اینترنتی BuzzFeed News به مباحث واقعیت افزوده و مجازی پرداخته؛ وی پیش از این به طور جسته گریخته در این باره اظهار نظر نموده و در مصاحبه‌ی اخیر نیز از میان این دو فناوری یاد شده، بیشتر به مبحث واقعیت افزوده اظهار علاقه کرده است. تیم کوک بر این باور است که در حال حاضر هیچ جایگزینی برای ارتباطات انسانی وجود ندارد و فناوری می بایست یاری دهنده این امر باشد.


افزون بر این، مدیر اجرایی اپل عنوان می کند که واقعیت مجازی کاربردهای جالبی دارد اما انتظار نمی رود که به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گیرد. به اعتقاد وی، این فناوری می بایست به طور بنیادی به کار بسته شود و با گذشت زمان بهبود یاید. مطابق با نظر تیم کوک، واقعیت مجازی سد راه ارتباطات انسانی گشته حال آنکه واقعیت افزوده وظیفه دارد به این موضوع قوت بخشد.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۵۱

به عقیده من VR(واقعیت مجازی) کاربردهای جالبی دارد اما نمی تواند مانند AR(واقعیت افزوده) به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد. فناوری واقعیت افزوده اگرچه برای بهبود به زمان نیاز دارد اما بسیار بنیادی‌ خواهد بود. اگر همین الان می توانستیم این فناوری را تجربه کنیم مطمئنا مصاحبه‌ی موثرتری داشتیم، بنابراین معتفدم این فناوری باید ارتباطات ما را بهبود بخشد نه اینکه به سد راهی میان تعاملات افراد قرار گیرد.

همچنین پایگاه اینترنتی BuzzFeed اذعان کرده که شرکت کالیفرنیایی در این زمینه اقداماتی را آغاز نموده و با کمپانی های مطرحی همچون جوآنت(Juant) که در عرصه‌ی واقعیت افزوده‌ی سینمایی فعالیت دارد نشست هایی را برگزار کرده است. این شرکت که هنوز به صورت علنی و مشخص از برنامه‌هایش پرده برنداشته، مدت هاست که در مناسبت یا مراسمات مختلف از ارجح بودن واقعیت افزوده سخن به میان آورده است.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.