منظور از «Hello Again» در دعوتنامه جدید اپل چیست؟

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۳ دقیقه

عبارت «Hello Again» در دعوتنامه رسمی اپل برای مراسم روز ۶ آبان (۲۷ اکتبر) یادآور عبارت خوشامدگویی دو مدل از به یاد ماندنی ترین محصولاتی است که تا کنون توسط اپل به تولید رسیده اند.


کلمه «Hello» از اولین روزهای تولد اپل (۱۹۷۸) و تولید رایانه کلاسیک «Apple II» – که بر مبنای DOS 3.1 عمل می کرد – حضور داشته است. به عبارتی می توان این نرم افزار را به نوعی راه انداز یا بوت کننده در اولین مکینتاش ها تعبیر کرد.

کمپانی اپل مکینتاش وقتی که قصد داشت در سال ۱۹۸۴ از مدل ۱۲۸k جدید خود رونمایی کند، در تصویر تبلیغاتی خود از همین عبارت استفاده کرد.

18701-18024-128hello-l

چند سال بعد و همزمان با بازگشت استیو جابز به این کمپانی، شرکت مذکور از نسخه تازه iMac خود رونمایی کرد. در آن زمان هم باز شاهد نقش بستن عبارت «Hello Again» بر روی نمایشگر این محصول در تصویر رسمی معرفی آن هستیم.

18701-18023-hello-again-imac-l

به بیان دیگر می توان گفت که هر بار اپل در تبلیغات خود برای رایانه های مک عنوان «Hello» را آورده، شاهد معرفی محصولی انقلابی و متحول شده از جانب ساکنین کوپرتینو بوده ایم. پس حالا می توانیم دلیل درج «Hello Again» در متن دعوتنامه اپل را بهتر درک می کنیم؛ اپل قرار است دوباره مک های خود را متحول سازد. خبری بهتر از این می توان شنید؟

منظور از فوران نور و رنگ در پس زمینه لوگوی اپل چیست؟

اپل توانسته به خوبی محصول (یا محصولات) در انتظار معرفی خود را از چشم های کنجکاو مخفی نگه دارد. البته احتمال آن می رود که شباهت ظاهری آنها به محصولات قبلی خود بهترین استتار برایشان باشد. پس این فوران نور باید معنی خاصی داشته باشد.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۹

اولین چیزی که به ذهن ما می رسد این است که شاید اپل دایره محدود رنگ های سفید، خاکستری و خاکستری آلومینیومی مک بوک هایش را وسیع تر کرده و امسال شاهد عرضه این محصولات با رنگ بندی های تازه ای باشیم. اقدامی که شرکت کالیفرنیایی در خصوص آیفون های ۷ و ۷ پلاس نیز انجام داده است.

باید انتظار معرفی چه محصولاتی را داشته باشیم؟

جز مک بوک پروها که اوایل سال ۲۰۱۶ به روز رسانی محدودی دریافت کردند، از عمر سایر رایانه های مک اپل بیش از یک سال می گذرد. با این حال بیشترین احتمال، معرفی نسل تازه لپ تاپ های حرفه ای این شرکت در مراسم ۶ آبان است. ضمن این که گفته شده مک بوک ایرها نیز به عمر خود ادامه خواهند داد، البته فقط نسخه ۱۳ اینچی آن.

ضعیف ترین احتمال نیز متعلق به نسخه ۴K و ۵K رایانه رو میزی iMac مدل ۲۱.۵ اینچی است، گرچه تا کنون هیچ خبر و شایعه ای در این خصوص به گوش نرسیده. «Mac mini» نیز به علت قابلیت ارتقای سخت افزار از شانس بالایی در این میان برخوردار نیست.

حتی بعد از این مراسم نیز باز تمرکز اپل بر روی iOS باقی می ماند

بر کسی پوشیده نیست که سیستم عامل iOS و کاربرانش اولویت اول اپل هستند. چندان هم نمی توان به این رویکرد معترض بود. در عصری قرار داریم که ابزارهای موبایل حرف اول را می زنند و همین حالا نیز کاربران و درآمد پلتفرم موبایل شرکت کالیفرنیایی چندین برابر بازار راکد رایانه های رومیزی است.

علاوه بر این ها، نرخ به روز رسانی سخت افزار در حوزه رایانه های رومیزی بسیار کندتر از بازار تلفن های هوشمند است. به بیان دیگر، یک رایانه رومیزی تا مدت بیشتری نسبت به یک موبایل هوشمند پاسخگوی نیازهای کاربر خود خواهد بود.

چه انتظاری از مک بوک های جدید داریم؟

اگر از بحث ارتقای پردازنده مرکزی و حجم و سرعت حافظه رم بگذریم، مک بوک پروهای فعلی اپل همین حالا هم بسیار عالی هستند و نیاز چندانی به ارتقا نخواهند داشت. با این حال به نظر می رسد هیچ چیزی به مانند یک پردازشگر گرافیکی تقویت شده در دل چیپ مجتمع پردازشی، رضایت کاربران را جلب نخواهد کرد. نسل دوم پورت USB 3.1، درگاه Thunderbolt 3 و حتی پورت USB Type-C از محتمل ترین به روز رسانی ها خواهند بود. البته نوار ابزار لمسی از نوع OLED موسوم به «Magic Toolbar» را نیز نباید از قلم انداخت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.