این راهکارها را برای بهبود سرعت iOS 10 بکار ببندید

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۳ دقیقه

آخرین نسخه‌ی iOS  آیفون را مملو از ویژگی ها و بهبودهای جدیدی می کند اما کاربرانی هم هستند که پس از بروزرسانی با کاهش سرعت دستگاه‌شان مواجه شدند. در حقیقت بیشتر کاربران آیفون های ۵c، ۵s و در برخی موارد آیفون ۶ با مشکل کندی آیفون پس از دریافت iOS 10 روبرو هستند و دلیل آن هم در سخت افزار نسبتا قدیمی این دستگاه هاست که از پس قابلیت های جدید آخرین نسخه iOS بر نمی آید. در همین رابطه، آیفون‌چی ۵ راهکار ارائه می دهد تا با بکارگیری آنها سرعت آیفون را بهبود بخشید.


 

ویژگی Reduce Motion را فعال کنید

reduce-screen-motion

اولین کاری که به محض کند شدن دستگاه باید انجام دهید، فعال سازی این قابلیت است. با اینکار iOS 10، برای نمایش منو ها و اپلیکیشن ها از جلوه‌های حرکتی و انیمیشن های کمتری بهره می گیرد که روی حجم فعالیت های پردازنده تاثیر گذاشته و باعث بهبود عملکرد دستگاه می شود.

در مسیر Settings >> General >>Accessibilty و سپس Reduce Motion می توانید دکمه روبرویی را به حالت روشن درآورید.

 

ویژگی Background App Refresh را غیر فعال کنید

background-app-refresh

قابلیت یاد شده باعث می شود تا بسیاری از اپلیکیشن ها در پشت زمینه مشغول اجرا یا بروزرسانی باشند. این امر از یک طرف روی سرعت دستگاه تاثیر گذارست و از طرف دیگر مصرف باتری را نیز تا حد قابل توجهی افزایش می دهد.

در مسیر Settings >> General >> Background App Refresh  هم می توانید این ویژگی را به کلی خاموش کنید و یا قابلیت بروزرسانی و رفرش شدن را روی چند مورد از برنامه ها غیر فعال کنید.

 

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۶۸

بخشی از حافظه آیفون را خالی نگه دارید

تقریبا هر نوع سیستم عاملی در فضای کم عملکرد پایینی دارد، iOS 10 نیز از قائله مستثنی نبوده و زمانیکه فضای کافی در اختیار نداشته باشد برنامه ها را با تاخیر اجرا می کند. بهترین کار اینست که همواره حداقل ۱ گیگابایت خالی روی حافظه دستگاه نگه دارید تا iOS آن را در اختیار بگیرد. برای این منظور می توانید از اپلیکیشن هایی که دیگر مورد استفاده قرار نمی دهید آغاز کرده و سپس به عکس ها و ویدیوها بروید و موارد اضافی یا تکراری را حذف کنید. در آخر هم می توان بسیاری از آنها به رایانه‌ی شخصی منتقل کرده و با این کار از حدافل چند صد مگ فضای بیشتری در اختیار سیستم عامل قرار دهید.

 

کلیه‌ی تنظمیات را ریست کنید

erase-all-content-and-settings-300x231

شاید بهنرین و آسان ترین راه ممکن بازگرداندن تنظمیمات به حالت کارخانه باشد. توجه کنید که در این روش هیچ کدام از اپلیکیشن ها و اطلاعات درون آن ها و مواردی از دست از بین نمی رود و صرفا تنظمیات پاک سازی می شوند. به طور مثال بلوتوث یا اینترنت وای فای را می بایست مجددا تنظیم نمایید.

در مسیر Settings >> General >> Reset می توانید تنظمیات دستگاه را که احتمالا باعث کندی آن شده به حالت اول در آورید.

 

تمام اطلاعات و برنامه ها را پاک کنید

این روش کاملا غیر منطقی بنظر می رسد اما برای بسیاری از کاربرانی که با هنگ کردن های مداوم دستگاه کلنجار می روند بهترین روش است. برای اینکار ابتدا از کلیه‌ی اطلاعاتی که اهمیت دارد نسخه پشتیبان تهیه کنید و آنها را به رایانه یا لپ‌تاپ انتقال دهید، سپس به مسیر ettings >> General >> Reset رفته و روی Erase All Content and Settings اشاره نمایید. سپس رمزعبور را وارد کرده و مجددا Erase iPhone را تپ کنید.

 

 

هر یک از راهکارهای ارائه شده به نحوی سرعت و عملکرد اجرای iOS 10 را بر روی آیفون بهبود می بخشند. پس می توانید بسته به شرایطی که دارید یک یا چند تای آنها را بکار ببندید. همچنین می توانید تجربه خود را نیز با دیگران به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.