شایعه: آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی سال آینده و آیپد جدید با نمایشگر OLED در سال ۲۰۱۸ عرضه می شوند

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

گرچه فروش آیپدها و به طور کل تبلت های در چند سال اخیر به شدت افت کرده، اما به نظر نمی آید کمپانی اپل بخواهد به این زودی از این گجت ها ناامید شود. مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo) تحلیلگر مشهور محصولات اپل اخیراً در طی گزارشی پیش بینی کرده که شرکت کالیفرنیایی قصد دارد در سال ۲۰۱۷ سه تبلت جدید را در ابعاد ۹.۷ تا ۱۲.۹ اینچ به بازار عرضه نماید.


کو معتقد است شرکت ساکن کوپرتینو قصد دارد در سال پیش رو یک تبلت جدید ۱۰.۵ اینچی از سری Pro را به سبد محصولات خود بیافزاید. در این گزارش اشاره ای به سرنوشت آیپد مینی ۷.۹ اینچی نشده. به نظر می آید به دنبال تولید آیفون های سری پلاس با نمایشگر ۵.۵ اینچ، مدیران به این نتیجه رسیده اند که دیگر نیازی به حضور کوچکترین عضو خانواده تبلت های مجهز به سیستم عامل iOS نیست.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۲۵

نتیجه این که کو پیش بینی کرده، سال آینده شاهد رونمایی از نسخه دوم آیپد پروی ۱۲.۹ اینچی، یک آیپد پروی جدید ۱۰.۵ اینچی و نسخه ای ارزان قیمت از آیپد ۹.۷ اینچی خواهیم بود. با این همه، او باور دارد که این تلاش ها نمی تواند مانع از کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی ارزش بازار تبلت ها در سال ۲۰۱۷ شود.

این تحلیلگر خبره می گوید: «اگر آیپد در ابعاد بزرگتری مثل ۱۰.۵ اینچ به تولید برسد، با استقبال بیشتری از طرف مراکز آموزشی و مشتریان تجاری مواجه خواهد شد.»

گذشته از پیش بینی وضعیت بازار در سال آینده، کو نیم نگاهی نیز به وضعیت تبلت های اپل در سال ۲۰۱۸ انداخته است. او با اطمینان می گوید که می بایست در آن سال انتظار عرضه آیپدهای متحول شده را از غول دنیای تکنولوژی داشته باشیم. به احتمال فراوان این تحولات شامل تغییری نسبتاً چشمگیر در طراحی ظاهری و جایگزینی نمایشگرهای OLED یا AMOLED با نمایشگرهای LCD فعلی خواهد بود. این متخصص بازار چنین نتیجه می گیرد که اگر این پیش بینی ها به حقیقت بپیوندند، بالاخره در سال ۲۰۱۸ شاهد رشد فروش آیپدها خواهیم بود، اما به طور قطع کاهش تقاضا برای این محصولات در طی سال جاری و سال بعد از آن ادامه خواهد یافت.

1 نظر
  1. فريد می‌گوید

    خیلی ممنون عالی بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.