با قابلیت های تاچ بار و تاچ آیدی در مک بوک پروهای جدید آشنا شوید

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

همان طور که پیش بینی می شد، اپل مک بوک پروهای تازه خود را با نوار ابزار لمسی جدیدی از نوع OLED و با نام «تاچ بار» معرفی کرد. این نوار ابزار جدید جایگزین دکمه های فانکشن در بالای کیبورد مک بوک های قبلی شده و علاوه بر ارائه کارایی های پیشین این دکمه ها، بسیاری قابلیت های دیگر را نیز بسته به شرایط مختلف در اختیار کاربران قرار می دهد.


به عنوان مثال وقتی نرم افزار Mail را باز کنید، کلیدهایی چون ارسال ایمیل جدید، پاسخ، فوروارد و انتقال به زباله دان در نوار تاچ بار ظاهر می شوند. در مرورگر سافاری نیز می توانید با استفاده از آن به مرور تب ها بپردازید، میان آنها جا به جا شوید، تب تازه باز کنید و بدون استفاده از ترک پد به سایت های محبوب خود سر بزنید.

کنترل ویدیوها و موسیقی های در حال پخش یا مرور عکس ها در اپلیکیشن Photos نیز با استفاده از کلیدهای لمسی تاچ بار ممکن خواهد بود. شما می توانید در این حالت عکس ها را حدف یا کپی کنید. آنها برش زده و یا بچرخانید و حتی فیلترهایی را به آنها اضافه نمایید.

اپل می گوید که کاربران می تواند دکمه های تاچ بار را شخصی سازه کرده و حتی کاربرهای بیشتری را به آن بیافزایند.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۹

نسل دوم سنسور اثر انگشت اپل موسوم به تاچ آی دی با پوششی از یاغوت کبود در کنار نوار لمسی بالای کیبورد مک بوک پروهای جدید جا خوش کرده است. علاوه بر باز کردن قفل سیستم عامل، کاربران می توانند با استفاده از این سنسور خریدهای خود را در مرورگر سافاری و به واسطه Apple Pay تایید نمایند.

جالب تر این که با استفاده از اثر انگشت می توان به سرعت بین پروفایل های مختلف سیستم عامل سوییچ کرد. بنابراین اگر از یک مک بوک به صورت اشتراکی استفاده می کنید، جا به جا شدن بین حساب های کاربری مختلف با استفاده از اثر انگشت بسیار آسان خواهد بود.

اقدام مثبت دیگر اپل در طراحی نسل تازه مک بوک پروها، افزایش دو برابری ابعاد ترک پد است تا کاربر فضای بیشتری برای مانوور و کنترل داشته باشد.

در مراسم امشب همچنین اعلام شد که نسل دوم کیبوردهای موسوم به پروانه ای (که نسل اول آنها در مک بوک رتینای ۱۲ اینچی به کار رفته بود) این بار راه خود را به مک بوک پروها باز کرده تا تجربه ای متفاوت از تایپ کردن را برای شما به ارمغان بیاورد.

آخرین تغییر عمده نیز مربوط به اسپیکرهای نسخه ۱۵ اینچی می شود که به گفته فیل شیلر دامنه دینامیکی آنها حدود ۲ برابر افزایش یافته است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.