لحظه موعود فرا رسید؛ آیفون ۷ رونمایی شد

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۴ دقیقه

اپل دقایقی پیش در سالن بل گراهام شهر سانفراسیسکو از جدیدترین آیفون خود موسوم به آیفون ۷ رونمایی کرد و به شایعات بی‌شماری که در چند ماهه اخیر پیرامون این محصول وجود داشت پایان داد.


به‌روزترین اسمارت‌فون کمپانی اپل که نهایتا آیفون ۷ نام‌گرفت از طراحی مشابه آیفون ۶ و ۶اس بهره می‌برد. البته دقیقا مانند عکس‌ها و رندرهای گرافیکی مختلفی که از این دستگاه از ماه‌ها قبل به بیرون درز پیدا کرده بود٬ نوار آنتن به لبه‌های بالا و پایین قاب پشتی انتقال یافته است تا وجه تمایزی هرچند کوچک با آیفون‌های قدیمی‌تر داشته باشد. همچنین لبه‌های گوشی دارای انحنای بیشتری نسبت به آیفون ۶اس و ۶ هستند که البته هنوز زود است تا در مورد بهبود ارگونومی آن اظهار نظر کنیم.

water

اما آیفون ۷ برگ برنده‌ای بزرگ را با خود به همراه دارد که این تشابه ظاهری با محصولات پیشین اپل را به کل زیر سایه خود قرار می‌دهد. آیفون ۷ یک گوشی ضدآب است که به راحتی در داخل آب دوام آورده و بدون مشکل کار می‌کند. با آنچه که از اپل سراغ داریم مطمئنا اولین آیفون ضدآب این شرکت از این حیث نیز عملکردی برتر از اسمارت‌فون‌های اندرویدی را از خود نشان خواهد داد و خیلی دور از ذهن نیست تا به زودی تک تک پیشکسوت‌های ساخت گوشی‌های مقاوم در برابر آب را زمین‌گیر کند. این گوشی مانند اپل واچ دارای گواهینامه IP67 می‌باشد.

water1

دکمه هوم جایگزین شده در آیفون‌های جدید به طور کامل از نو طراحی شده و به فشار حساس می‌باشد. همچنین این دکمه از یک موتور لرزشی Taptic Engine بهره می‌برد. آیفون ۷ مطابق پیش‌بینی‌ها به بلندگوی استریو مجهز شده که یکی در بالا و دیگری در پایین دستگاه واقع شده است. این اتفاق باعث شده تا بلندی صدای اسپیکر آیفون ۷ دو برابر بیشتر از آیفون ۶اس باشد. رنگ جدیدی به این خانواده نیز راه‌یافته است. رنگ مشکی به عنوان جایگزین رنگ محبوب و دوست‌داشتنی Space Gray برای آیفون ۷ در نظر گرفته شده است.

7777

وقت آن رسیده تا با جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون خداحافظی کنیم. همراه آیفون ۷ ایرپاد جدیدی وجود دارد که امکان شنیدن موسیقی بدون نیاز به جک هدفون را فراهم می‌کند. این ایرپاد با هر بار شارژ کامل قادر است تا بیش از ۵ ساعت پخش موزیک دوام بیاورد. التته اگر هدفون گران‌قیمتی دارید که می‌خواهید توسط آن با آیفون‌ جدید خود به شنیدن آهنگ دلخواه بپردازید٬ یک دانگل رایگان به همراه آیفون ۷ به شما داده خواهد شد.

iphone7event-1397_1024

دوربین آیفون‌ جدید به کلی دگرگون شده است. با اینکه دوربین آیفون ۷ درست مانند دوربین آیفون ۶اس از حسگری ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد ولی این حسگر تا ۶۰ برابر سریع‌تر شده و ۳۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند. ضمنا این حسگر تا ۵۰ درصد توانایی بیشتری در جذب نور دارد. همچنین لنزی با گشودگی دیافراگم f1.8 برای آن در نظر گرفته شده که دارای ساختاری متشکل از شش عدسی می‌باشد. علاوه بر این دوربین آیفون ۷ به لرزشگیری اپتیکال مجهز شده که می‌تواند برای ثبت تصاویری بدون لرزش و با وضوح و کنتراست بیشتر بسیار کاربردی باشد. فلاش این دوربین نیز به کل تغییر پیدا کرده و به لطف یک سنسور ویژه و چهار LED تجربه بهتری هنگام عکاسی در شرایط نوری ضعیف را برای کاربر به همراه دارد.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۴۴

77

آیفون ۷ از قرار معلوم برای علاقه‌مندان به عکاسی سلفی نیز یکی از بهترین گزینه‌های در دسترس است. دوربین جلویی این گوشی دارای حسگری ۷ مگاپیکسلی و لرزش‌گیر خودکار است.

و اما نوبت به نسخه بزرگ‌تر و قوی‌تر آیفون ۷ یعنی آیفون ۷ پلاس می‌رسد. این فبلت از دوربینی دوگانه برخوردار است که بزرگنمایی اپتیکال ۲x را ارائه می‌دهد. دوربین iPhone 7 Plus دو حسگر ۱۲ مگاپیسکلی را در قلب خود جای داده که یکی از نوع واید و دیگری از نوع تله‌فوتو است. همکاری این دو لنز با یکدیگر سبب شده تا عمق میدانی مشابه دوربین‌های DSLR را از دوربین این گوشی انتظار داشته باشیم. اپل ادعا می‌کند که این گوشی بهترین گوشی مجهز به دوربین دوگانه می‌باشد که تاکنون از آن رونمایی شده است.

صفحه نمایش رتینای اچ‌دی بکار رفته در آیفون ۷ و ۷ پلاس نیز ۲۵ بار روشن‌تر از نمونه‌های قبلی هستند و باز هم از فناوری لمس ۳ بعدی یا همان ۳D Touch پشتیبانی می‌کند.

a10

همان‌گونه که انتظار می‌رفت چیپست به کار رفته در آیفون‌های جدید٬ A10 نام دارد که از نوع ۶۴ بیتی بوده و از چهار هسته پردازشی تشکیل شده است. چیپ A10 Fusion نسبت به چی‍پ A9 که در آیفون ۶اس بکار رفته بود تا ۴۰ برابر سریع‌تر بوده و این بدان معناست که آیفون ۷ در حدود ۱۲۰ برابر سریع‌تر از اولین آیفون معرفی شده توسط اپل است و افزایش سرعت بسیار چشمگیری نسبت به آیفون ۶اس دارد. در ضمن پردازنده گرافیکی جدید هم ۲۴۰ برابر از اولین آیفون قدرتمندتر است.

battery

آیفون ۷ و ۷ پلاس بالاترین طول عمر باتری را در میان تمام آیفون‌ها دارا هستند. به عنوان توضیح بیشتر باید عنوان شود که باتری آیفون ۷ تا دو ساعت بیشتر از باتری ۶اس دوام می‌آورد.

the-iphone-7-will-finally-start-at-32gb-of-storage-the-verge

آیفون ۷ در ظرفیت‌های ۳۲ و ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شوند که مدل ۳۲ گیگابایتی قیمتی برابر با ۶۴۹ دلار دارد. همچنین آیفون ۷ پلاس نیز با همین ظرفیت‌ها روانه بازار خواهد شد و قیمت آن از ۷۴۹ دلار آغاز می‌‌شود. به رسم سال‌های گذشته نیز قیمت آیفون پیشین ۱۰۰ دلار کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر این از ۱۹ شهریورماه امکان ثبت سفارش برای آیفون‌های جدید میسر است. iOS 10 نیز از ۲۴ شهریور ماه قابل دریافت می‌باشد.

1 نظر
  1. CERORES می‌گوید

    ممنون از بروز بودن اطلاعات سایتتون…

    موفق و پیروز باشید…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.