در صورت نصب ویندوز روی مک بوک پرو جدید، تاچ بار به چه صورت عمل می کند؟

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

اپل با افزودن تاچ بار به آخرین مدل مک بوک پرو این امکان را برای کاربران مک فراهم کرده تا بدون اینکه روی موس یا ترک پد کلیک کنند به ابزارهای بسیاری دسترسی یابند. تمام این امکانات صرفا چند سانتی متر بالاتر از جایی است که انگشتان را روی صفحه کلید قرار می گیرند، اما در حقیقت قابلیت یاد شده برای استفاده در محیط سیستم عامل macOS طراحی شده در حالی که تعدادی از کاربران ترجیح می دهند از سیستم عامل ویندوز بر روی این لپ تاپ ها بهره ببرند. با این حال تکلیف تاچ بار با این همه قابلیت جادویی چه می شود؟


 

تاچ بار در ویندوزی که از طریق Boot Camp نصب شده به چه صورت در می‌آید؟

اپلیکشن Boot Camp نرم افزاریست که توسط اپل طراحی و توسعه یافته و امکان نصب ویندوز را در یکی از پارتیشن های سیستم فراهم می کند. حال زمانیکه ویندوز را در مک بوک پرو جدید با این اپلیکیشن بالا می آورید، تمام کلیدهای فانکشن و دکمه‌ی Esc روی تاچ بار نمایان می شوند. این اتفاقی است که به طور پیش فرض رخ می دهد و در حال حاضر معلوم نیست که کاربران ویندوزی هم می توانند تاچ بار را شخصی سازی کنند یا خیر.

 

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۶۲

تاچ بار در ویندوزی که از طریق Parallels نصب شده به چه صورت در می‌آید؟

همانطور که اشاره شد Boot Camp امکان نصب ویندوز را در یکی از پارتیشن های سیستم فراهم می کند حال آنکه اپلیکیشن Parallels نرم افزاری ثالث است که امکان کار با ویندوز را در محیط macOS فراهم می کند. از آنجایی که توسعه دهندگان این امکان را دارند که کلیدهای فانکشن را در تاچ بار تعبیه کنند، به نظر می رسد نرم افزار مذکور نیز کلیدهای یاد شده را در نوار بالای صفحه کلید نمایش دهد. لازم است به این نکته اشاره کنیم که هنوز این موضوع از سوی کمپانی سازنده Parallels به طور رسمی تایید نشده.

 

اگر نرم افزارهای دیگر از تاچ بار پشتیبانی نکنند تکلیف کلیدهای فانکشن چه می شود؟

جای نگرانی نیست زیرا اپل برای این موضوع هم راه حلی فراهم کرده. اگر سیستم عامل از تاچ بار به خوبی استفاده نکند، هر زمان که به کلید های F1 تا F12 نیاز پیدا کردید خیلی راحت دکمه‌ی fn روی صفحه کلید را فشار دهید تا تاچ بار تمام آنها را برای‌تان نمایش دهد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.