با قابلیت پاور نپ(Power Nap) عمر باتری مک را افزایش داده و بهره وری حالت Sleep را بیشتر کنید

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۳ دقیقه

سیستم های مک از قابلیتی موسوم به پاور نپ(Power Nap) بهره می برند؛ ویژگی یاد شده در زمانی که سیستم در حالت Sleep  قرار گرفته، امکان بروزرسانی برنامه ها را به همراه برخی فعالیت های دیگر فراهم می کند. اگر احساس می کنید که باتری مک بوک تان خیلی زود تر از حد انتظار خالی می شود، احتمالا پاور نپ فعال و در پشت زمینه به آپدیت برنامه ها و اپلیکیشن ها مشغول است؛ در این صورت بهتر است تمام دستگاه های جانبی را از سیستم جدا کنید و یا در نهایت پاور نپ را به حالت غیر فعال درآورید.


با توجه به موردی که اشاره شد، زمانیکه در سفر هستید و یا به دلایلی نمی توانید دستگاه را شارژ کنید، از غیرفعال بودن پاور نپ اطمینان حاصل کنید تا باتری دستگاه زود خالی نشود، در غیر این صورت ویژگی یاد شده را فعال نگه دارید و سیستم را به شارژر متصل کنید.

 

چطور قابلیت Power Nap را فعال و تنظیم کنیم

اگر عمر سیستم مکی که در اختیار دارید از ۵ سال کمتر است، به احتمال زیاد می توانید از قابلیت یاد شده استفاده کنید، راحت ترین کار اینست که در منوی System Preference به تنظیمات Energy Saver مراجعه کنید.

powernap-mac00

در پنجره‌ی ظاهر شده، پاور نپ در آخرین گزینه قرار گرفته؛ در صورتیکه آن را مشاهده نمی کنید، سیستم تان از این ویژگی پشتیبانی نمی کند.

powernap-mac01

اگر از انواع  مک بوک ها استفاده می کنید، پاور نپ در پیکربندی مربوط به پاور تنظیم می شود. حال در صورتیکه سیستم در حالت شارژ نباشد، به افزونه‌ی Battery رجوع کنید و در آخرین گزینه آن را فعال نمایید.

powernap-mac02

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۹

اگر هم به شارژر متصل است،  افزونه‌ی Power Adapter را کلیک کنید و می توانید در گزینه‌ی آخر ویژگی مذکور را فعال کنید.

powernap-mac03

قابلیت پاور نپ سیستم را به حالت سایلنت در می آورد بنابراین با دریافت پیام یا بروزرسانی برنامه ها، هیچ صدایی از دستگاه به گوش نمی رسد. همچنین به دلیل اینکه سیستم در حال فعالیت است، بدنه‌ی دستگاه همواره به حالت گرم باقی مانده اما در صورتیکه گرما افزایش یاید، پاور نپ فعالیت های در حال اجرا را متوقف می کند تا سیستم کمی خنک شود.

ویژگی مورد اشاره چند سالی است که در مک او اس قرار گرفته و عملکرد آن بسته به اینکه سیستم در حال شارژ قرار دارد یا خیر متفاوت است. اما فارغ از موضوع یاد شده فعالیت های زیر صورت می پذیرند:

  • در صورتیکه لیست مخاطبین، یادداشت ها، اسناد آی کلاود، فوتو استریم و یادآورها در آیفون یا آیپد تغییر کنند، مک او اس نیز آن ها را بروزرسانی می کند.
  • سیستم در این حالت همچنان قادر است ایمیل جدید دریافت کند.
  • رویدادها و دعوت نامه های اپلیکیشن تقویم به روز می شوند.
  • قابلیت Find My Mac که برای ردیابی سیستم کاربرد دارد نیز در ویژگی مذکور فعال است.

حال تنها در صورتیکه سیستم در حالت شارژ قرار داشته باشد، فعالیت های زیر رخ می دهد:

  • بروزرسان اپلیکیشن ها و برنامه ها دریافت می شود.
  • سیستم Time Machine قادر است فرایند پشتیبان گیری را تکمیل کند.
  • جستجوگر اسپات لایت شاخص گذاری را انجام می دهد.
  • محتوای Help Center نیز بروز می شود.

بسیاری از فعالیت های یاد شده با فاصله‌ی زمانی مشخصی روی می دهند. به طور مثال، پشتیبان گیری Time Machine هر ساعت یک بار فعال شده تا سرانجام کامل شود. بروزرسانی برنامه ها و اپلیکیشن های اپ استور مک نیزبه ترتیب به طور روزانه و هفتگی چک می شوند.

اطلاعات درون اپلیکیشن هایی مانند Mail و Notes نیزدر صورت باز بودن برنامه های مذکور آپدیت می شوند. همچنین پاور نپ در انواع مک بوک هایی که تولید آنها به سال ۲۰۱۳ برمی گردد، آنقدر به فعالیت ادامه می دهد تا شارژ باتری تمام شود؛ اما در مک بوک های اخیر پاور نپ قادر است ۳۰ درصد از شارژ باتری را نگاه داشته و فعالیتش را متوقف کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.