پتنت جدیدی که زمینه ساز استفاده از نمایشگر بدون حاشیه در آیفون بعدی خواهد بود

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

مدتی قبل کمپانی اپل پتنتی را به ثبت رسانده بود که نشان می داد چگونه می توان سنسور اثر انگشت و چند بخش حساس به لمس دیگر را در زیر نمایشگر آیفون جای داد. امروز پتنت دیگری از این کمپانی کالیفرنیایی منتشر شده که نشان می دهد این شرکت قصد دارد باقی سنسورهای حاضر در پنل جلویی آیفون را نیز در زیر نمایشگر جای دهد.


مجموعه چنین اقداماتی ما را به این نتیجه می رساند که اپل قصد دارد در نسل های بعدی تلفن هوشمندش فضای بیشتری را به نمایشگر اختصاصی دهد. حتی شاید در آینده شاهد معرفی آیفونی باشیم که تمام پنل جلویی آن از یک نمایشگر یکپارچه تشکیل شده باشد.

پتنت جدید نشان دهنده ایده اپل برای جای کردن سنسور سنجش نور محیط و سنسور مجاورت زیر صفحه نمایش است. هر دوی این حسگرها برای عملکرد صحیح نمایشگر و مصرف بهینه انرژی آن بسیار حیاتی هستند. در تمام موبایل های هوشمند امروزی این دو سنسور کوچک در قسمت بالای پنل و کنار لنز دوربین جلویی تعبیه می شوند، اما اپل قصد دارد تمام آن بخش را نیز به تسخیر نمایشگر دربیاورد.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

البته در این میان یک مشکل نیز وجود دارد؛ صفحه نمایش در محل سنسور قابلیت لمسی خود را از دست خواهد داد، اما در عوض می توان از این بخش ها برای نمایش دائمی اطلاعاتی چون ساعت، تاریخ و درصد شارژ باقی مانده بهره برد.

تصور یک آیفون با نمایشگر بدون حاشیه که تمام پنل جلویی را پوشانده باشد، بسیار جذاب خواهد بود. به خصوص که بدانیم به احتمال زیاد اپل از تکنولوژی تازه کمپانی شارپ و نمایشگر جدیدش با تراکم پیکسل فوق العاده بالا استفاده خواهد کرد.

البته این نکته را نیز در ذهن داشته باشیم که کمپانی ساکن کوپرتینو هرگز عجله ای برایی استفاده از پتنت های خود ندارد و تیم طراحان تا از کارایی و عملکرد بدون نقص یک فناوری جدید اطمینان حاصل نکنند، اجازه ورود آن به آیفون بعدی را نخواهند داد.

1 نظر
  1. محمد می‌گوید

    عملا مثل حذف جک ۳.۵ میتونه ازار دهنده باشه چون بی نهایت گوشی رو اسیب پذیر خواهد کرد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.