برای همکاری با اپل، نباید پیر شوید

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

آقای JK Scheinberg، که ۲۱ سال از عمرش را به عنوان یکی از مهندسین اپل سپری کرده است، پس از درخواست کار برای یک سمت جدید، از سوی کمپانی متبوعش پذیرفته نشد. Scheinberg، همان مهندس خوش نامی است که در سال ۲۰۰۵، استیو جابز را به سمت استفاده از پردازنده های اینتل در کامپیوتر های مک، سوق داد. به گزارش نیویورک تایمز، این فرد که دوران بازنشستگی اش را می گذراند، احساس کرده که با توجه به سابقه و آشنایی که محصولات اپل دارد، می تواند نیروی کار موثری در واحدی به Genius Bar محسوب شود. واحد نامبرده، قسمتی از اپل استور است که تعدادی از مهندسین اپل در آنجا به سوالات و مشکلات مشتریان در رابطه با دستگاه های شان، پاسخ می دهند.


هنگامی که Scheinberg برای مصاحبه به کمپانی سابقش می رود، در می یابد که سن سایر افراد حاضر، نصف سن اوست. با این حال مصاحبه انجام می شود و سرانجام او احتمال می دهد که به خاطر سنش، او را رد کرده اند.

در حالی که اتاق مصاحبه را ترک میکردم، هر سه مصاحبه کننده گفتند که با من تماس خواهند داشت، زمان گذشت و هیچ کس به من زنگ نزد.

 

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

apple store-genius bar

اپل به علاقه عجیبی به استخدام افراد بسیار جوان دارد، در غیر این صورت چه کسی بهتر و با تجربه تر از Scheinberg، که قبل از این هم سکان پروژه ی با اهمیت اینتل را در دست داشته است و می توانست راهنمای بسیار مفیدی برای مراحعه کنندگان Genius Bar محسوب شود.

نشریه نیویورک تایمز معتقد است که این فرد به این شغل بیشتر به عنوان سرگرمی نگاه می کرده و آن را منبع اصلی درآمدش به حساب نمی آورده است؛ نشریه یاد شده همچنین از این موضوع به عنوان مثال دیگری از «تبعیض سنی» در محیط های کار یاد می کند. در حال حاضر، زنان و مردان بسیاری هستند که به خاطر سن شان، از دست یابی به بعضی فرصت های شغلی باز می مانند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.