کاهش درآمد فاکسکان به دنبال کاهش فروش آیفون های اپل

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

در طی ۹ سالی که از آغاز تولید و عرضه آیفون های کمپانی اپل می گذرد، همواره شاهد افزایش آمارهای فروش و در نتیجه درآمد شرکت کالیفرنیایی بودیم، اما بالاخره گزارش سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ نشان داد که محصولی بسیار موفق چون آیفون نیز روزی از اوج فاصله می گیرد. به طور قطعی چنین افت فروشی بر کمپانی های تامین کننده قطعات و مونتاژ کننده آیفون ها نیز تاثیر می گذارد.


در همین راستا کمپانی فاکسکان رسماً اعلام که در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ درآمدهایش حدود ۳۱ درصد کاهش یافته است. در مدت مشابه سال قبل این شرکت توانسته بود درآمدی در حدود ۲۶ میلیارد دلار تایوانی را روانه حساب های خود کند، در حالی که این رقم امسال به حدود ۱۸ میلیارد دلار تایوانی بالغ می شود، در حالی که پیش بینی ها در حدود ۲۴ میلیارد بوده است. (هر دلار آمریکا معادل ۳۱.۴ دلار تایوانی است.)

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۴۴

با آن که آیفون SE حضور نسبتاً موفقی را در بازار تجربه می کند، اما باز هم فروش کلی تلفن های هوشمند اپل رو به کاهش می رود و همین مسئله تمام شرکای آسیایی آن را نگران کرده است. با این حال، تمام این کمپانی های با قدرت و ظرفیت کامل کار می کنند تا خود را برای ماه های آینده و ورود آیفون های جدید به صحنه رقابت آماده کنند.

فاکسکان به عنوان قدرتمندترین شریک سخت افزاری اپل، امسال با به تصاحب درآوردن کمپانی ژاپنی شارپ قصد دارد که از یک مونتاژ کار صرف خود را به عنوان یک توسعه دهنده سخت افزار و حتی شاید تامین کننده نمایشگر OLED یا AMOLED آیفون های بعدی معرفی نماید.

گرچه تیم کوک در آخرین اظهار نظرهای خود با خوشبینی به افزایش فروش آیفون ها نگاه کرده است، اما تقریباً تمام حلقه های زنجیره جهانی تامین قطعات محصولات اپل امسال را سال سختی برای خود پیش بینی کرده اند، چرا که تصور می شود آیفون ۷ و ۷ پلاس، به علت فقدان خلاقیت، فروش چندان بالایی را تجربه نخواهند کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.