محصولات جدید معرفی شده اپل در کنفرانس ۲۰۱۸

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۵ دقیقه

نگاهی به نسل جدید گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند اپل

شب ۲۱ شهریور طبق روال هر ساله کنفرانس اپل بگزار شد و اپل از محصولات جدید خود رونمایی کرد. اپل با معرفی سه گوشی هوشمند XR، Xs، Xs Max و نسل چهارم ساعت‌های هوشمند خود شب بلندی را پست سر گذاشت. در ادامه بر اساس اطلاعاتی که از کنفرانس به دست آمده به بررسی محصولات جدید اپل می‌پردازیم.

اپل واچ سری چهار

اپل واچ ۴

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۱۰۷

بعد از به روی آمدن، جف ویلیامز از نسل جدید ساعت‌های هوشمند اپل رونمایی کرد. اولین تفاوتی که در مورد اپل واچ جدید به چشم می‌خورد، صفحه‌نمایش بزرگ‌تر آن است. طبق ادعای جف ویلیامز نمایشگر اپل واچ چهار ۳۲ یا ۳۴ درصد از نسخه قبلی بزرگ‌تر است.(نسخه ۴۰ میلی‌متری ۳۲ درصد و ورژن ۴۴ میلی‌متری ۳۴ درصد از نمایشگر بزرگ‌تری برخوردار هستند). به لطف بزرگ‌تر شدن صفحه‌نمایش می‌توان تا ۸ گجت مختلف را بر روی صفحه‌نمایش قرار داد. در پل واچ نسل چهارم، پردازنده جدید دوگانه ۶۴ بیت S4 استفاده شده که نسبت به نمونه‌های قبلی سرعتی دو برابری دارد از طرف دیگر حداکثر صدای اسپیکر نیز دو برابر شده. این ساعت مثل نسل‌های قدیمی‌تر اپل واچ ضد آب است و با به دست داشتن آن می‌توان ورزش‌های مختلف مثل شنا یا موج‌سواری را تجربه کرد.

از قابلیت‌های جذابی که به اپل واچ ۴ اضافه شده قابلیت تشخیص سقوط از ارتفاع یا افتادن در حالت‌های مختلف و ناهماهنگی ضربان قلب است که می‌تواند به حفظ جان کاربر کمک کند. به عنوان مثال اگر هنگام راه رفتن یا دویدن به زمین بیفتید و بعد از مدتی تکان نخورید، سیری فعال می‌شود و برای کمک به نزدیک‌ترین مرکز درمانی برای ارسال کمک زنگ می‌زند. به علاوه تمام اطلاعات مربوط به سلامتی که توسط اپل واچ مانتیورینگ می‌شود را می‌توان با دکتر خود به صورت پیوسته ارسال کرد. نسل چهارم اپل واچ هم مثل اپل واچ ۳ در دو نسخه GPS و سلولار عرضه خواهد شد و به ترتیب قیمتی برابر با ۳۹۹ دلار و ۴۹۹ دلار خواهد داشت.

ظاهر اپل واچ ۴

آیفون Xs و Xs Max

آیفون Xs

نسل جدید آیفون X با نام‌های Xs و Xs Max رونمایی شدند… هر دو این آیفون‌ها مثل آیفون X از نمایشگری با گوشه‌های خمیده برخوردار هستند. آیفون Xs مثل نمونه قبلی خود نمایشگری ۵.۸ اینچی دارد و Xs Max همان‌طور که از نامش پیداست به صفحه نمایشی بزرگ‌تر و برابر با ۶.۵ اینچ مجهز است، بزرگ‌ترین صفحه‌نمایشی که تا به حال در گوشی‌های آیفون دیده‌ایم. هر دو نمایشگر از نوع OLED و سوپر رتینا است و تصویری با رزولوشن ۴۵۸ پیکسل در اینچ ارائه می‌دهند.

اپل طبق عادت گذشته، اشاره‌ای به ظرفیت باتری در دستگاه‌های جدید خود نکرد و تنها روی افزایش ۳۰ دقیقه‌ای طول عمر باتری iPhone Xs نسبت به گذشته تأکید داشت و ادعا کرد که آیفون Xs مکس بزرگ‌ترین باتری تاریخ آیفون را در بطن خود دارد و ۹۰ دقیقه عمر بیشتر را نسبت به نسل قبل به ارمغان می‌آورد. برای نخستین بار در تاریخ اپل، آیفون‌های جدید این شرکت از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند؛ اما به‌ استثناء چین، در سایر نقاط دنیا قابلیت دو سیم‌کارت از طریق ترکیب یک سیم‌کارت فیزیکی و یک eSIM میسر خواهد بود.

هر دو نسخه Xs و Xs max در رنگ‌های نقره‌ای (Silver)، طلایی (Gold) و خاکستری (Gray space) عرضه خواهند شد. صفحه پشتی و جلویی نسل جدید آیفون Xs و Xs Max به ادعای اپل با دوام‌ترین شیشه‌ در بین تمام گوشی‌های هوشمند، محافظت می‌شود. هم‌چنین هر دو آیفون دارای تأییدیه IP 68 هستند و تا عمق دو متری و تا دو ساعت در برابر نفوذ آب مقاوم هستند.

اپل در هر دو گوشی تکنولوژی جالب انیموجی را ادامه داده و عملکرد آیفون‌‌ها در نرم‌افزارهای AR به لطف استفاده از پردازنده جدید A12 Bionic بهبود داشته است. مشخصات آیفون Xs و Xs Max را در زیر می‌توانید مشاهده کنید:

پردازنده ۶ هسته‌ای ۶۴ بیت A12 Bionic به همراه چیپ‌ست ۸ هسته‌ای Nueral Engine

نمایشگر ۱۲۰ هرتز سوپر رتینا

ضد آب و گرد و غبار و دارای تأییدیه IP 68

نداشتن جک ۳.۵ میلی‌متری و مجهز به اسپیکر‌های استریو

دوربین‌های پشت ۱۲ مگاپیکسلی با لنز‌های واید f/1.8 و تله فوتو f/2.4، قابلیت عکاسی HDR و تنظیم عمق میدان در مرحله ادیت

دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی با لنز f/2.2

قابلیت اتصال دو سیم‌کارت، یک سیم‌کارت الکترونیکی و یک سیم‌کارت معمولی

قابلیت شارژ وایرلس

ظرفیت حافظه ۶۴/ ۲۶۵/ ۵۱۲ گیگابایت

آیفون XR

آیفون XR  اپل به‌عنوان گوشی هوشمندی میان‌رده، مجهز به صفحه نمایش ۶.۱ اینچی بدون حاشیه‌ی مشابه با آیفون ۱۰ معرفی شده در سال گذشته است. نمایشگر iPhone XR اپل با رزولوشن ۱۷۹۲ در ۸۲۸ پیکسل و از نوع LCD پیشرفته با صفحه‌ی لمسی خازنی ۱۲۰ هرتزی است. این نمایشگر از تراکم پیکسل ۳۲۶ نقطه در اینچ بهره می‌برد و دارای ۱.۴ میلیون پیکسل است. به ادعای اپل، صفحه نمایش آیفون ۱۰ آر که Liquid Retina نام‌گذاری شده، دارای برترین دقت رنگ بوده و پیشرفته‌ترین نمونه‌ی نمایشگر LCD موجود در جهان است. بریدگی موجود در صفحه نمایش گوشی هوشمند اپل محل قرارگیری سیستم تشخیص چهره‌ی Face ID و دوربین فیس‌تایم مشابه با دو آیفون جدید سری  Xs است که بخشی از این سیستم هم محسوب می‌شود.

دوربین تکی آیفون میان‌رده‌ی اپل دارای حسگر ۱۲ مگاپیکسلی عریض با رزولوشن ۲۱۶۰p مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال است. اندازه‌ی پیکسل حسگر تصویر این دوربین برابر ۱.۴ میکرومتر است. به‌علاوه، دوربین یادشده دارای دهانه‌ی دیافراگم f/1.8، لنز ۶ تکه و یک فلاش چهارگانه‌ی (Dual Tone) ال‌ای‌دی بهبود یافته است. فلاش یادشده مجهز به حسگر تشخیص سوسو زدن تصویر است. دوربین سلفی گوشی آیفون XR اپل هم به حسگر  ۷ مگاپیکسلی تجهیز شده که از قابلیت کنترل عمق جلوه‌ی ویژه‌ی بوکه بهره می‌برد. بدنه‌ی گوشی هوشمند آیفون X آر از جنس شیشه و آلومینیوم ساخته شده است و در شش رنگ‌بندی جذاب مشکی، قرمز، سفید، زرد، مرجانی (نارنجی) و آبی در دسترس خریداران خواهد بود. آیفون یادشده مشابه با iPhone 10 دارای گواهی IP67 به مفهوم توانایی مقاومت در برابر نفوذ آب به مدت سی دقیقه و به عمق ۱ متر است. آیفون XR قیمتی حدودا برابر با ۷۹۴ دلار دارد و ۲۶ اکتبر ۲۰۱۸ روانه بازار می‌شود.

با آمدن محصولات جدید اپل تولیدات قدیمی این کمپانی مثل آیفون ۸ و اپل واچ سری ۳ کاهش قیمت خواند داشت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.