برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

مک بوک ایر ۱۳.۶ اینچی اپل با چیپ M2 مدل MLY03 - رنگ نقره‌ای - 2022

  • پردازنده Apple M2 با CPU هشت هسته‌ای
  • ۸ گیگابایت حافظه رم
  • ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD
  • نمایشگر ۱۳.۶ اینچی لیکویید رتینا
  • پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته‌ای
بیشتر بخوانیدShow less
در صورت موجود شدن، من را خبر کن!
مرجع:
11699
افزودن به مقایسه0
افزودن به لیست علاقه‌مندی‌
سازنده:
توضیحات

بررسی و خرید مک بوک ایر MLY03

مک بوک ایر M2 مدل MLY03 با چیپست جدید سال ۲۰۲۲ عرضه شده که پیشرفت‌های قابل توجهی نسبت به نسل پیشین خود یعنی چیپ M1 داشته است. چیپست جدید M2 با ادغام پردازنده مرکزی (CPU)، پردازنده گرافیکی (GPU)، موتور پردازشگر عصبی و سایر اجزا به صورت یکپارچه تبدیل به یک سیستم روی چیپ (SoC) شده است. برای ساخت این چیپ از فناوری نسل دوم ۵ نانومتری استفاده شده است. ۸ هسته پردازنده مرکزی به راحتی از پس پردازش‌های سنگین و نرم‌افزار‌های نیمه‌حرفه‌ای بر می‌آید. پردازش‌های گرافیکی نیز به لطف پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته‌ای با سرعت بیشتری نسبت به نسخه پایه انجام می‌شود. پردازش‌های مربوط به یادگیری ماشینی نیز از طریق ۱۶ هسته موتور عصبی به سرعت انجام می‌شوند. چیپ M2 پهنای باند حافظه ۱۰۰ گیگابایت بر ثانیه‌ای برای حافظه دارد که سرعت انتقال اطلاعات را در زمان پردازش‌های سنگین افزایش می‌دهد. یک موتور پردازشگر چند‌رسانه‌ای نیز برای مک بوک ایر M2 مدل MLY03 در نظر گرفته شده که انکد و دیکد کردن فایل‌های ویدئویی را به صورت سخت‌افزاری سریع‌تر انجام می‌دهد. به علاوه، قابلیت پخش همزمان چند رشته ویدئو با کیفیت 4K و حتی 8K نیز وجود دارد. مک بوک ایر ۲۰۲۲ به گونه‌ای طراحی شده که فن خنک ندارد و نیازی هم به آن ندارد. در نتیجه ۱۸ ساعت باتری با یکبار شارژ در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. وزن سبک، ابعاد جمع و جور و ضخامت بسیار کم، همگی باعث شده تا حمل و نقل این لپتاپ اپل بسیار راحت باشد. مک بوک ایر MLY03 به ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی SSD مجهز شده است.

مک بوک ایر ۲۰۲۲ با چیپ M2 نمایشگر بزرگتری نسبت به نسل پیشین خود دارد. پنل ‍۱۳.۶ اینچی از نوع Liquid Retina با وضوح ۲۵۶۰×۱۶۶۴ پیکسل و تراکم پیکسلی ۲۲۴ پیکسل بر اینچ (ppi) برای این مک بوک در نظر گرفته شده است. این نمایشگر حاشیه‌های بسیار باریکی دارد و در قسمت بالایی دارای بریدگی (ناچ) است. حداکثر روشنایی این پنل نمایشگر نیز به ۵۰۰ نیت می‌رسد که ۲۵ درصد روشن‌تر از نسل پیشین خود است. به همه این‌ها پوشش دامنه رنگی P3 را نیز اضافه کنید تا تصاویر درخشان با رنگ‌های دقیق را تجربه کنید. فناوری True Tone نیز با تنظیم خودکار توازن سفیدی تصاویر با دمای نور محیط کاربر، رنگ‌ها را طبیعی‌تر به نمایش می‌گذارد. مک بوک ایر جدید باریک‌تر و سبک‌تر نیز شده و حالا با ۱.۲ کیلوگرم وزن و ضخامت حدود ۱ سانتی‌متر، از همیشه قابل حمل‌تر است.

اتصال به اینترنت از طریق شبکه بی‌سیم و استاندارد Wi-Fi 6 (802.11ax) انجام می‌شود و استاندارد بلوتوث نسخه ۵.۰ نیز برای آن در نظر گرفته شده است. دو عدد پورت تاندربولت ۳ با پشتیبانی از استاندارد USB4 نیز روی بدنه مک بوک ایر M2 دیده می‌شود که قابلیت اتصال نمایشگر خارجی با حداکثر وضوح 6K و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز را فراهم می‌کند. وبکم این لپتاپ اپل با کیفیت 1080p و حسگر جدید و بزرگتر، تصاویر روشن‌تر و واضح‌تری را ثبت می‌کند. اگرچه نباید از پردازش‌های بهبود‌دهنده تصویر که از طریق چیپ M2 انجام می‌شوند غافل شد زیرا باعث افزایش کیفیت تصویر در مکالمات تصویری و فیس‌تایم می‌شوند. برای امنیت این دستگاه یک اسکنر اثر انگشت Touch ID در نظر گرفته شده که عملکرد دقیق و سریعی دارد. مجیک کیبورد نسل جدید با نور پس‌زمینه نیز تایپ کردن را راحت‌تر کرده است. در قسمت تاچ‌پد نیز یک صفحه بزرگ با قابلیت سنجش فشار و پشتیبانی از ژست‌های چند‌انگشتی در نظر گرفته شده که استفاده از مک بوک را سریع‌تر می‌کند. خوشبختانه، شارژر مگ‌سیف به مک بوک ایر ۲۰۲۲ بازگشته و حالا اتصال شارژر به مک بوک بسیار ساده‌تر شده است. این اتصال به صورت‌ آهنربایی انجام می‌شود.

پردازنده مک بوک ایر MLY03: چیپ M2

چیپ M2 از ۲۰ میلیارد ترانزیستور ساخته شده که شامل پردازنده مرکزی (CPU)، پردازنده گرافیکی (GPU)، موتور پردازنده عصبی و سایر اجزا می‌شود. تمام این اجزا به طور یکپارچه و روی یک چیپ به صورت System on Chip یا SoC قرار گرفته‌اند. تعداد ترانزیستور‌های به کار رفته در این چیپ ۲۵ درصد بیشتر از ترانزیستور‌های چیپ M1 است که عملکرد آن را افزایش داده است. هسته‌های پردازنده در چیپ M2 سرعت بالاتری دارند  و به لطف راندمان بالاتر و حافظه کش بیشتر، عملکرد بیشتری دارند. پهنای باند حافظه نیز به ۱۰۰ گیگابایت بر ثانیه افزایش یافته تا هیچ محدودیتی در سرعت پردازش‌ها ایجاد نشود. به طور کلی چیپ M2 تا ۱۸ درصد عملکرد سریع‌تری در بخش پردازش چند‌هسته‌ای نسبت به چیپ M1 ارائه می‌کند. از لحاظ پردازش گرافیکی نیز ۴۰ درصد عملکرد بهتری مشاهده می‌شود. با این وجود، یکبار شارژ کامل برای ۱۸ ساعت پخش پیوسته ویدئو یا ۱۵ ساعت وب‌گردی از طریق شبکه وای‌فای کافی است.

نمایشگر مک بوک ایر MLY03: ۱۳.۶ اینچ رتینا

مک بوک ایر M2 مدل MLY03 به یک نمایشگر ۱۳.۶ اینچی از نوع Liquid Retina مجهز شده که قابلیت نمایش بیش از یک میلیون رنگ را دارد. وضوح ۲۵۶۰×۱۶۶۴ پیکسل سبب شده تا نوشته‌ها دقیق و تمیز به نمایش در بیایند. حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت نیز ۲۵ درصد بیشتر از مک بوک ایر ۲۰۲۰ با چیپ M1 است. پوشش دامنه رنگی P3 نیز نمایش دقیق رنگ‌ها را تضمین می‌کند. به طور کلی صفحه نمایش مک بوک ایر ۲۰۲۲ سرشار از رنگ است و کنتراست بالایی دارد که جزئیات را به خوبی به نمایش می‌گذارد.

طراحی مک بوک ایر MLY03: باریک و جمع و جور

مک بوک ایر از اولین سالی که معرفی شد با هدف عرضه یک لپتاپ باریک و جمع و جور طراحی و عرضه شد. مک بوک ایر ۲۰۲۲ با چیپ M2 نیز این قاعده را رعایت کرده و با تنها ۱.۲ کیلوگرم وزن و حدود ۱ سانتی‌متر ضخامت، یکی از باریک‌ترین لپتاپ‌های دنیا به شمار می‌آید. مک بوک ایر MLY03 از آلومینیوم ۱۰۰ درصد بازیافت شده ساخته می‌شود تا در ساخت آن کمترین آسیب به محیط زیست برسد. به علاوه، اجزای داخلی مک بوک ایر به گونه‌ای طراحی شده که نیازی به فن خنک کننده ندارد و در هنگام استفاده کاملا بی صدا است. در نتیجه می‌توان تجربه استفاده از مک بوک ایر ۲۰۲۲ را به یک تبلت تشبیه کرد.

سایر ویژگی‌های مک بوک ایر MLY03

 وبکم فیس‌تایم Full HD

در مدل جدید مک بوک ایر، یک وبکم با وضوح Full HD 1080p به کار رفته است. در نتیجه کیفیت تماس‌های تصویری به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. به علاوه، بهره‌مندی از یک سیستم میکروفون ۳ گانه در کنار الگوریتم‌های پیشرفته beamforming سبب شده تا صدای کاربر با شفافیت بسیار بالا و بلندی مناسبی دریافت و منتقل شود.

شارژر مگ سیف

مک بوک ایر MLY03 به همراه یک آداپتور ۳۵ واتی با دو خروجی USB-C و کانکتور جدید مگ سیف ۳ ارائه می‌شود. این آداپتور امکان شارژ همزمان مکبوک و آیفون یا هر دستگاه دیگری را ممکن می‌کند. به علاوه، این مدل قابل سفارشی‌سازی با آداپتور فست شارژ ۶۷ واتی است. کانکتور مگ‌سیف به صورت آهنربایی و به سادگی به مک بوک متصل می‌شود. جدا کردن آن نیز بسیار ساده است. کابل مگ سیف در بسته‌بندی مک بوک ایر جدید همرنگ با دستگاه است و زیبایی و یکپارچگی ظاهری آن را دو چندان کرده است.

فناوری True Tone

مک بوک ایر M2 به قابلیت تنظیم خودکار توازن سفیدی مجهز شده که اپل نام آن را True Tone گذاشته است. این فناوری با سنجش دمای نور محیط، دمای رنگ‌های صفحه‌نمایش را تنظیم می‌کند تا بهترین تجربه مشاهده رنگ‌ها برای کاربر ایجاد شود.

اسکنر اثر انگشت تاچ آیدی

حسگر Touch ID با سرعت و دقت بسیار بالا سبب شده تا باز کردن قفل مک بوک ایر ۲۰۲۲ به راحتی انجام شود. این حسگر همچنین برای دسترسی به برخی برنامه‌ها یا تنظیمات سیستمی کارامد است. به علاوه، پرداخت‌های مربوط به اپل یا خرید از اپ استور نیز به راحتی توسط این حسگر انجام می‌شود و دیگر نیازی به وارد کردن رمز عبور دستگاه یا اپل آیدی نیست.

کیبورد Magic Keyboard

کیبورد به کار رفته در مک بوک ایر MLY03 از نوع مجیک کیبورد است که ساز و کار قیچی ‌شکل دارد. فاصله فشرده شدن تا حالت آزاد کلید‌ها ۱ میلی‌متر است. دکمه Esc نیز از نوع فیزیکی است و دکمه‌های جهت نیز با آرایش T وارونه طراحی شده‌اند. ترکیب این کیبورد فوق‌العاده با حسگر تاچ‌آیدی، تجربه تایپ راحت و دقیقی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

پورت تاندربولت ۳ با پشتیبانی از USB4

درگاه‌های Thunderbolt 3 یک اینترفیس سخت‌افزاری بر پایه کانکتور‌هایUSB Type-C است که سرعت بسیار بالایی دارد. در حقیقت سرعت انتقال اطلاعات از بستر تاندربولت ۳ به ۴۰ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد. البته باید توجه داشته باشید که دستگاه متصل شده و کابل مورد استفاده نیز از استاندارد تاندربولت ۳ پشتیبانی کنند. این پورت‌ها همچنین از استاندارد USB4 نیز پشتیبانی می‌کنند که امکان اتصال یک نمایشگر خارجی با حداکثر وضوح 6K را فراهم می‌کند.

عملکرد سخت‌افزاری مک بوک ایر ۲۰۲۲ مدل MLY03

برای پردازش‌های سنگین مانند تدوین‌های پیچیده در برنامه Final Cut Pro، عملکرد مک بوک ایر ۲۰۲۲ مدل MLY03 تا ۴۰ درصد سریع‌تر از مک بوک ایر ۲۰۲۰ است. کاربرانی که از مک بوک‌هایی با پردازنده اینتل و گرافیک مجزا استفاده می‌کنند نیز با خرید این مدل مک بوک تا ۱۵ درصد عملکرد سریع‌تری را تجربه خواهند کرد.

اعمال فیلتر‌ها و افکت‌ها در برنامه‌های تدوین عکس مانند Adobe Photoshop تا ۲۰ درصد سریع‌تر از مک بوک ایر با چیپ M1 انجام می‌شود. عملکرد مک بوک ایر با چیپ M2 نسبت به مک بوک‌هایی با پردازنده اینتل و گرافیک مجزا تا ۵ برابر سریع‌تر است.

توجه داشته باشید که مک بوک ایر ۲۰۲۲ بدون فن خنک ‌کننده طراحی شده است. در نتیجه پردازش‌های سنگین‌ و طولانی مدت ممکن است سبب کاهش عملکرد دستگاه و طول عمر باتری آن شود.

مک بوک ایر ۲۰۲۲ مدل MLY03 مناسب چه کسانی است؟

 به طور کلی خرید مک بوک ایر MLY03 مناسب افرادی است که نیاز به یک لپتاپ سبک برای انجام کار‌های روزمره یا اجرای برنامه‌های نیمه‌سنگین به طور موقت و نه طولانی دارند. وزن سبک مک بوک ایر ۲۰۲۲ در کنار قدرت بالای چیپ M2 سبب شده تا حمل و نقل آن بسیار ساده باشد و از پس نیاز‌های بیشتر کاربران بر بیاید. به علاوه، از آنجایی که این مدل دارای ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی است و پردازنده گرافیکی قوی‌تری نسبت به مدل پایه دارد (۱۰ هسته‌ای بجای ۸ هسته‌ای)، کاربران حرفه‌ای می‌توانند از آن برای نمایش پروژه‌های خود یا اصلاح آن‌ها استفاده کنند. این حافظه بیشتر یک انتخاب عالی برای به همراه داشتن آرشیو اطلاعات و فایل‌های سنگین است. اگرچه کاربرانی که به دنبال مک بوک برای انجام کارهای حرفه‌ای و تخصصی هستند همچنان باید به سراغ مدل‌های مک بوک پرو بروند.

قیمت مک بوک ایر MLY03

قیمت مک بوک ایر MLY03 در وبسایت اپل ۱۴۹۹ دلار است. اگرچه این قیمت پیش از اعمال مالیات و هزینه‌های ارسال است. قیمت مک بوک در ایران نیز تابع پارت نامبر دستگاه، وضعیت بسته‌بندی و رنگ دستگاه است که همه این موارد ناشی از تقاضای بالاتر برای حالات خاصی از این موارد است. به طور کلی پارت نامبر LL/A به دلیل بهره‌مندی از کیبورد استاندارد آمریکایی (US English) قیمت بالاتری دارد. اگرچه ممکن است مک بوک پارت نامبر دیگری داشته باشد اما همچنان با کیبورد US English سفارشی سازی شده باشد.

وضعیت بسته‌بندی به صورت پک مستر و نات اکتیو بودن مک بوک نیز از مواردی هستند که سبب افزایش قیمت مک بوک می‌شوند. اگرچه بسته‌بندی عادی نیز تفاوت خاصی با پکیج مستر ندارد و تنها موضوعی که حتما باید در زمان خرید مک بوک به آن دقت شود، نات اکتیو بودن دستگاه است. وضعیت نات اکتیو بودن مک بوک را می‌توان از طریق وبسایت Check Coverage اپل و با وارد کردن شماره سریال دستگاه متوجه شد.

قیمت برخی رنگ‌های مک بوک ممکن است بالاتر از بقیه رنگ‌ها باشد و علت این مسئله تقاضای بیشتر مشتریان و موجودی محدود است. در چنین مواردی اگر رنگ مک بوک برای شما اهمیت ندارد، بهترین گزینه برای شما ارزان‌ترین رنگ است.

عوامل دیگری مانند کمیاب شدن یک مدل خاص، دارا بودن گارانتی Apple Care+ یا سفارشی بودن (مک بوک کاستوم) نیز بر قیمت مک بوک اثر گذار هستند. مک بوک‌ کاستوم معمولا با ظرفیت رم یا حافظه داخلی بالاتر از نسخه پایه هستند. به علاوه، ممکن است برخی از مشخصات سخت‌افزاری آن‌ها مانند تعداد هسته‌های پردازنده مرکزی یا پردازنده گرافیکی آن‌ها نیز بیشتر و در نتیجه قوی‌تر باشد.

بیشتر بخوانیدShow less
جزئیات محصول
11699

مشخصات

سال معرفی
۲۰۲۲
رنگ
نقره‌ای
جنس بدنه
آلومینیوم
ابعاد
۱۱.۳x۳۰۴.۱x۲۱۵.۰ میلی‌متر
وزن
۱.۲۴ کیلوگرم
پردازنده‌ی اصلی
M2
تعداد هسته‌های CPU
۸ هسته
پردازنده‌ی گرافیکی
Apple GPU
تعداد هسته‌های GPU
۱۰ هسته
موتور عصبی
۱۶ هسته‌ای
پهنای باند حافظه
۱۰۰GB/s
سایر ویژگی‌های پردازنده
Media Engine
حافظه رم
۸ گیگابایت
ظرفیت هارد
۵۱۲ گیگابایت
نوع هارد
SSD
سیستم عامل
macOS Sonoma (در زمان معرفی)
اندازه‌ی صفحه نمایش
۱۳.۶ اینچ
نوع صفحه نمایش
Liquid Retina
رزولوشن
۲۵۶۰x۱۶۶۴ پیکسل
پوشش صفحه نمایش
شفاف
نرخ نوسازی تصویر
۶۰ هرتز
ویژگی‌های نمایشگر
تکنولوژی True Tone
پورت‌ها
پورت MagSafe 3
۲ درگاه USB-C (با پشتیبانی از Thunderbolt 3 و USB 4 و USB 3.1)
درگاه Thunderbolt
۲ عدد
درگاه جک ۳.۵ میلی‌متری
دارد
بلوتوث
نسخه‌ی ۵.۳
نسخه‌ی وای‌فای
Wi-Fi 6
باتری
باتری داخلی لیتیوم-پلیمر با ظرفیت ۵۲.۶ وات‌ساعت
عمر باتری
تا ۱۵ ساعت وب‌گردی
تا ۱۸ ساعت تماشای فیلم با اپ Apple TV
نوع اتصال شارژر
پورت MagSafe 3
توان آداپتور
۳۵ وات
وبکم
1080p FaceTime HD
مشخصات اسپیکر
مجهز به ۴ اسپیکر
مشخصات میکروفون
مجهز به ۳ میکروفون با کیفیت استودیویی
کیبورد
Magic Keyboard
نور پس‌زمینه کیبورد
دارد
مشخصات تاچ‌پد
مجهز به ویژگی Force Touch
ویژگی‌های امنیتی
حسگر اثر انگشت
محتویات جعبه
مک‌بوک ایر ۱۳.۶ اینچی، آداپتور شارژ ۳۵ وات با ۲ خروجی USB-C، کابل USB-C به MagSafe 3
نظرات
نظری ثبت نشده است

نظر خود را بنویسید

  • کارایی:
  • کیفیت:
این محصول را با کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگذاری تصاویر:
تصاویر در این جا بکشید و رها کنید یا برای براگذاری کلیک کنید.

مشخصات ظاهری و فیزیکی

رنگ
نقره‌ای
جنس بدنه
آلومینیوم
ابعاد
۱۱.۳x۳۰۴.۱x۲۱۵.۰ میلی‌متر
وزن
۱.۲۴ کیلوگرم

مشخصات پردازنده

پردازنده‌ی اصلی
M2
تعداد هسته‌های CPU
۸ هسته
پردازنده‌ی گرافیکی
Apple GPU
تعداد هسته‌های GPU
۱۰ هسته
موتور عصبی
۱۶ هسته‌ای
پهنای باند حافظه
۱۰۰GB/s
سایر ویژگی‌های پردازنده
Media Engine

ظرفیت

حافظه رم
۸ گیگابایت
ظرفیت هارد
۵۱۲ گیگابایت
نوع هارد
SSD

سیستم‌عامل

سیستم عامل
macOS Sonoma (در زمان معرفی)

صفحه نمایش

اندازه‌ی صفحه نمایش
۱۳.۶ اینچ
نوع صفحه نمایش
Liquid Retina
رزولوشن
۲۵۶۰x۱۶۶۴ پیکسل
پوشش صفحه نمایش
شفاف
نرخ نوسازی تصویر
۶۰ هرتز
ویژگی‌های نمایشگر
تکنولوژی True Tone

درگاه و اتصالات

پورت‌ها
۲ درگاه USB-C (با پشتیبانی از Thunderbolt 3 و USB 4 و USB 3.1)
پورت MagSafe 3
درگاه Thunderbolt
۲ عدد
درگاه جک ۳.۵ میلی‌متری
بلوتوث
نسخه‌ی ۵.۳
نسخه‌ی وای‌فای
Wi-Fi 6

باتری و شارژ

باتری
باتری داخلی لیتیوم-پلیمر با ظرفیت ۵۲.۶ وات‌ساعت
عمر باتری
تا ۱۸ ساعت تماشای فیلم با اپ Apple TV
تا ۱۵ ساعت وب‌گردی
نوع اتصال شارژر
پورت MagSafe 3
توان آداپتور
۳۵ وات

سایر ویژگی‌ها

سال معرفی
۲۰۲۲
وبکم
1080p FaceTime HD
مشخصات اسپیکر
مجهز به ۴ اسپیکر
مشخصات میکروفون
مجهز به ۳ میکروفون با کیفیت استودیویی
کیبورد
Magic Keyboard
نور پس‌زمینه کیبورد
مشخصات تاچ‌پد
مجهز به ویژگی Force Touch
ویژگی‌های امنیتی
حسگر اثر انگشت
محتویات جعبه
مک‌بوک ایر ۱۳.۶ اینچی، آداپتور شارژ ۳۵ وات با ۲ خروجی USB-C، کابل USB-C به MagSafe 3

فهرست

۰۲۱-۸۸۸۷۹۶۲۶

مجله

ورود

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

وارد شوید