راهنمای جامع Voice Memos؛ اپلیکیشن ضبط صدا در آیفون
با اپلیکیشن Voice Memos که به طور پیش فرض در آیفون جای دارد می توانید هر زمانی که خواستید به ضبط صدا بپردازید. به طور مثال سر کلاس و هنگامی که استاد در حال تدریس است یا زمانیکه می خواهید شعرخواندن شیرین کودکی را ضبط کنید. این اپلیکیشن می تواند در موقعیت های مختلف و بسته به نیاز کاربر مورد استفاده قرار گیرد. در این مقالهی آیفونچی راهنمای جامعی از ویژگی های اپ Voice Memos را ارائه داده ایم.
چگونه با Voice Memos در آیفون صدا ضبط کنیم؟
ضبط صدا در آیفون به این صورت است:
- اپلیکیشن Voice Memos را باز کنید.
- روی دایره قرمز رنگ تپ کنید تا ضبط صدا آغاز شود.
- با تپ روی علامت Stop(مربع قرمز)، ضبط صدا متوقف می شود.

- در پایان روی Done تپ کنید.
- سپس در کادر متنی، نام مناسبی برای آن تایپ کنید.
- روی Save تپ کنید تا صدای ضبط شده ذخیره شود.
- یا اینکه روی Delete تپ کنید تا حذف شود.

چگونه به صداهای ضبط شده گوش دهیم؟
دقیقا در همان اپ Voice Memos می توانید به صداهایی که ضبط کرده اید دسترسی داشته باشید و به آنها گوش دهید.
- اپ Voice Memos را باز کنید.
- حالا روی نام مورد نظر تپ کنید.
- سپس دکمه play (مثلث آبی رنگ) را تپ کنید.

چگونه صداهای ضبط شده را با دیگران به اشتراک بگذاریم؟
- وارد اپ Voice Memos شوید.
- روی صدای ضبط شده ای که می خواهید share کنید تپ کنید.
- سپس روی آیکن share تپ کنید.
- روی برنامه یا روشی که می خواهید صدای ضبط شده را ارسال کنید تپ کنید.

چگونه صداهای ضبط شده را ادیت کنیم؟
معمولا اول و آخر صداهایی که ضبط می شوند باب میل نیستند و بهتر است حذف شوند.
- وارد اپ Voice Memos شوید.
- روی صدای ضبط شده ای که باید ادیت شود تپ کنید.
- Edit را انتخاب کنید.
- آیکن برش را در سمت راست تپ کنید.

- حالا نوارهای قرمز را به سمت می خواهید بکشید تا همان قسمت حذف شود.
- پس از آنکه آنها را تنظیم کردید روی Trim تپ کنید.
- از منوی ظاهر شده می توانید گزینهی Trim Original را انتخاب کنید تا فایل اصلی اصلاح شود یا اینکه با انتخاب Save As New Recording، آن را در قالب فایل جدیدی ذخیره کنید.

چگونه صداهای ضبط شده را تغییر نام دهیم؟
در اپلیکیشن Voice Memos می توانید به آسانی نامی که به صداهای ضبط شده اختصاص دادهاید را تغییر دهید.
- اپ Voice Memos را باز کنید.
- روی صدای ضبط شده ای که باید تغییر نام شود تپ کنید.
- Edit را انتخاب کنید.

- روی نام آن تپ کنید.
- حالا نام جدید را وارد کنید و OK را تپ کنید.

چگونه صداهای ضبط شده را حذف کنیم؟
برای حذف صداهای ضبط شده دو راه در اختیار دارید:
- اپ Voice Memos را باز کنید.
- روی صفحه و به سمت بالا آنقدر سوایپ کنید تا تنها دایره قرمز رنگ دیده شود و لیست صداها.
- سپس روی Edit تپ کنید.

- حالا روی دکمه حذف در سمت راست هر کدام که خواستید تپ کنید.
- روی Delete تپ کنید.

همچنین می توانید با تپ بر روی هر یک از صداهای ضبط شده و سپس تپ روی آیکن سطل، آنها را پاک کنید.
سلام اطلاعاتتون خوب بود فقط چه جوری صداهای پاک شده در را از voice memoes ریکاوری کنیم ممنون راهنمایی کنید
سلام ممنون از اطلاعات . ولی مشکلی که پیش اومده ، اینه که به اشتباه ، قسمتی از یک مطلب رو حذف کردیم ؛ چجوری میشه اون قسمت حذف شده رو برگردوند ؟
سلام منم همين مشكل و دارم شما تونستين راه حلش و پيدا كنيد؟
يك برش دادم ميخوام به حالت قبل برگردونم
سلام منم دقیقا با همچین مشکلی مواجه شدم
یه ویس رو برش زدم میخوام به حالت اولیه برگرده
منم همین مشکل رو دارم ممنون میشم فهمیدی. به من هم بگید
با عرض سلام
من در voice memos صداهایی را برش دادم و ذخیره کردم اما صدا ندارند یعنی صدارا تمام زیاد میکنم ولی بازم خیلی خیلی کمک صدا پخش میشود جوری که آدم نمیشنوه
در ضمن وقتی که ضبط هم میکنم بازم صدا نداره لطفا کمکم کنید خواهش میکنم
در بالا و سمت راست نمایشگر یک علامت بلندگو مشاهده میکنید که اگر روی این علامت بزنید صدا از اسپیکرهای گوشیتون پخش خواهد شد.
مورد آخری که فرمودین رو من منظورتون رومتوجه نشدم متاسفانه.
سلام من اشتباها يك تيكه از صداي ضبط شده رو كلا پاك كردم ايا ميتونم برگردونمش ؟
ممنون ميشم راهنمايي ام كنيد
واى من اديتو زدم بعد نميدونم رو كدوم دكمه زدم ويس دو ساعته شد يك ثانيه تو روخدا چى كارش كنم
حالا اگه بخواهیم از وسط متن مقداری رو حذف کنیم چی ؟اینجوری از اول تااون قسمت حذف می شن؟
با سلام ، نرم افزار voice memos در گوشی من ناپدید شده و هرچی سرچ میکنم نیست
و صداهایی هم که قبلا ضبط کرده بودم هم نیستن
سلام من icloud موبايلم رو خاموش كردم و الان وويسام ننيستن ، درباره icloud رو روشن كردم بازم نيومد چيكار بايد بكنم؟؟
درود، ایا با به روز سانی voice memos، فایل های موجود در این اپ روی گوشی رو از دست میدهیم ؟ سپاس
سلام
با توجه به اینکه با خاموش کردن iCloud فایلهاتون پاک شدن نشون میده که بکآپ گرفته از اونها. یه مدت از نرمافزار تغییر ویپیان استفاده کنید فایلهاتون برمیگرده.
دوست عزيز ميشه راهنمايي كنيد كه اگر اين اپ پاك بشه چطور ميشه برگردوندش؟؟؟ط
سلام
من در هنگام ذخیره با پیغام storage full مواجه شدم
این رکورد برام خیلی مهمه
راهی برای ذخیره مجدد هست؟
سلام
اگر دخیره مجدد همون فایل منظورتونه احتمالا خیر
تنها موردی که میتونید امتحان کنید اینکه که وقتی با این ارور مواجه شدید بخشی از حافظهتون رو خالی کنید و دوباره امتحان کنید؛ شاید به این طریق همون فایل رو بشه ذخیره کرد. اگر این راه نشد بعیده که بشه کاری در موردش انجام داد.
سلام و روز خوش من ميخوام ويسي رو كه ضبط كردم رو به صورت تكرار پخش كنه چطور ميتونم اين كارو انجام بدم كسي از دوستان ميتونه بهم كمك كنه؟؟
سلام خواهش میکنم کمکم کنید مهمممممم بین گوشیxsوایفون 11معمولی کدوم عکسای بهتری میگیرن؟؟؟بین این دو مرددم وعکس برام مهم تره
سلام وقت بخير من يه ويس ضبط شده داشتم ميخواستم ١٥ دقيقه اول رو پاك كنم اشتباهي ١٥ دقيقه مونده بقيه پاك شده ميتونم برش گردونم يا نه؟؟
سلام من ویس 26 دقیقه ایم رو اشتباهی کوتاه کردم و 15 دقیقه شدچطور میتونم برش گردونم راهی هست؟؟؟
52 سال پیش
سلام من اشتباها یک تیکه از صدای ضبط شده رو کلا پاک کردم ایا میتونم برگردونمش ؟
ممنون میشم راهنمایی ام کنید
سلام میخواستم بدونم میشه از سیری درخواست کرد بعد زمان مشخصی شروع به ضبط صدا کنه؟
سلام
خیر متاسفانه
سلام . من توی بخش general storage این اپ رو پاک کردم ولی پاک نمیشه و با اینکه همه ویسامو پاک کردم ولی زده ۲۰ گیگ دیتا داره
چیکار کنم ؟
سلام متاسفانه منم همین مشکل و دارم شما راه حلی پیدا نکردین ؟
سلام. مشکل من اینه که یکسری از وویسها رو پاک کردم
حتی از recently deleted هم پاک کردم اما همچنان حجمش باقی مونده و ١٣ گیگ هم هست و فضای گوشی مو خیلی اشغال کرده
نمیدونم چی کارش کنم
سلام گوشي من 7 هست، من مموري وويسام خيلي زياد بود كه همه وويسام رو ايميل كردم و از گوشي پاك كردم، چيزي حدود 87.6 گيگابايت ظرفيت داشت، اما الان با اينكه از گويشي وويسام پاك شده همچنان ظرفيت گوشيم خالي نشده
من بايد چكار كنم؟
ميتونيد منو راهنماي كنين؟
سلام دوستان داخل گوشی من که ایفون 14 هست در قسمت ای مسیج گزینه مربوط به ضبط صدا دیده میشه اما کار نمیکنه و هر بار که میزنم روش برای ضبط صدا و ارسال پیغام صوتی این جمله را میاره روی صفحه Voice Messages in iMessage Not Recording و هر کاری کردم نتونستم فعالش کنم تا پیغام م را ضبط کنه
سلام من با این اپ ی صدایی رو ضبط کردم و حتی سیو هم شد ولی الان هرچی میزنم روی پخش اصلا استارت نمیخوره و تمام گزینه های مربوط ب اون صذا غیرفعال شده بجز دیلیت کردن
نمیدونم چیکارکنم؟
سلام مدل گوشی من se2020 هست من من ویسی را که ظبط کرده بودم ویرایش کردم مقداریش کات کردم و زدم replace
و الان میخوام این ویسی که ویرایش کردم به حالت قبل برگرده ممنون میشم راهنمایی کنید
متاسفانه پس از ذخیرهسازی تغییرات اعمال شده روی صداهای ضبط شده، امکان بازگردانی اطلاعات قبلی وجود نداره.
من یک ویس مهم تو گوشیم داشتم از پیشم برش شده دوباره چی جوری برگردانم
سلام دوست گرامی. ویسهای پاکشده به بخش Recently Deleted منتقل میشن و بعد از یک ماه برای همیشه پاک میشن. اگر کمتر از سی رو از پاک شدن ویس گذشته، میتونید از این بخش بازیابی بفرمایید.
من هرچی میگردم eecently deleted پیدا نکردم
اگه از revently deleted هم پاك كنيم امكان بازيابي هست؟؟
سلام، معمولا خیر.