آیفون‌های جدید با کابل USB-C و آداپتور شارژ سریع درراه‌اند

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

احتمال می‌رود آیفون‌هایی که در سال ۲۰۱۸ معرفی می‌شوند دارای کابل تبدیل USB-C به Lightning بوده و همراه با آداپتور‌های شارژ سریع ۱۸ واتی به بازار عرضه شوند. استفاده از این کابل‌ها علاوه بر افزایش سرعت شارژ، انتقال سریع‌تر اطلاعات را نیز در پی دارد. این امر هنگام جابه‌جایی فایل‌ها میان کامپیوتر و آیفون بسیار کاربردی خواهد بود. همچنین کاربران قادر به استفاده از این کابل برای برقراری اتصال میان آیفون و مک‌بوک نیز خواهند بود.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۱۰۳

آیفون در ابتدا و در سال ۲۰۰۷ با درگاه معروف ۳۰ پین معرفی شد که تحولی بزرگ در زمان خود بود. زیرا به کاربران اجازه می‌داد تا تنها از یک درگاه انتقال اطلاعات و نیز شارژ تلفن همراه خود را انجام دهند. این پورت تا سال ۲۰۱۲ مورداستفاده قرار گرفت و پس‌ازآن درگاه معروف فعلی لایتنینگ جایگزین آن شد که از سرعت بالاتری برخوردار بوده و درعین‌حال ساده بود. اما شاید ویژگی اصلی آن را بتوان دوطرفه بودن این پورت دانست که شما را قادر می‌سازد از هر سمت به‌آسانی کابل را به آیفون متصل کنید. درست است که این تغییرات سهولت استفاده را به همراه داشته ولی در برخی زمینه‌ها نیز گاها مشکلاتی برای کاربران ایجاد نموده است. به‌عنوان‌مثال دارندگان آیفون ۴ در صورت ارتقای گوشی خود و خرید یک آیفون جدیدتر قادر به استفاده از لوازم جانبی پیشین خود نبوده و برای استفاده از آن‌ها ناچار به تعویض لوازم خود و یا استفاده از تبدیل مناسب بودند. این امر را نیز در نظر داشته باشید که برخی از این لوازم جانبی قیمت‌های بالایی داشته و تعویض آن‌ها هزینه‌های زیادی را در پی داشته‌اند. ضمن اینکه استفاده از تبدیل در بسیاری موارد راحتی استفاده و یا زیبایی این دستگاه‌ها را تحت تأثیر قرار می‌داده. حال استفاده از کابل شارژ Lightning به USB-C را نیز می‌توان مقدمه‌ای برای استفاده از درگاه USB-C در آیفون‌های سال‌های آتی دانست. امری که همراه خود مزایا و معایب زیادی در پی خواهد داشت. اما در صورت وقوع این امر تولید لوازم جانبی مشترک میان آیفون و گوشی‌های اندرویدی آسان‌تر می‌گردد.

جدا از این مواردِ طبق شایعاتی که دیگر در حال تبدیل‌شدن به حقیقت هستند اپل در سال ۲۰۱۸ سه مدل آیفون معرفی خواهد کرد که ۲ تای آن‌ها با نمایشگر OLED و یک گوشی ارزان‌تر با صفحه‌نمایش LCD خواهند بود و همه این گوشی‌ها همراه با کابل USB-C و آداپتور شارژ سریع خواهند بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.