آیفون بعدی شما توسط ربات ساخته می شود

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

اپل در کشور چین موبایل هایش را تولید و سر هم بندی می کند و این کار را به شرکت های دیگری می سپارد که بزرگترین آنها، «فاکسکان» نام دارد. دومین شرکت تولید کننده آیفون برای اپل نیز «پگاترون» نامیده می شود.


مدیر عامل پگاترون حالا خبر می دهد که بخشی از کارخانه هایش را به خطوط تولید اتوماتیک و خودکار مجهز کرده که در آن، ربات ها کار تولید آیفون را به جای انسان در دست گرفته اند.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۴۴

چنین اقدامی البته کیفیت دستگاه را بالاتر برده و خطای انسانی را نیز کاهش می دهد ولی در هر صورت، عده زیادی از کارمندان چینی شغل خود را از دست می دهند. مدیر عامل کارخانه پگاترون بیان نموده وظایفی که قبلا توسط ۱۰۰ نفر انجام می شد، اکنون با استفاده از ۲۰ کارمند امکانپذیر شده است.

این مسئله البته سود بالاتری را برای خود اپل و شرکایش در پی خواهد داشت. فاکسکان که بزرگترین شرکت تولید کننده آیفون برای اپل است، در سال جاری بخشی یکی از کارخانه های تولید آیفون را به خطوط تولید رباتیک مجهز کرد و سپس بخشی از نیروی کار خود را نیز اخراج نمود. این کارخانه که در شهر «کانشان» قرار گرفته، پیش از این ۱۱۰ هزار کارمند داشت که بعد از رباتیک شدن قسمتی از خط تولیدش، ۶۰ هزار نفر از کارمندانش اخراج شد و تعداد کل آنها به ۵۰ هزار نفر رسید.

لازم به ذکر است که کارخانه پگاترون، مسئول ساخت آیفون های ۴.۷ اینچی برای اپل است و مدل پلاس را تولید نمی کند. بیشتر تولید آیفون ۶ پلاس و ۶ اس پلاس، اکنون در دست کارخانه فاکسکان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.