شایعه: آیپد پرو های ۲۰۱۷ اواخر اسفند از راه می رسند

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

گرچه فروش آیپدها و به طور کل بازار تبلت ها چند سالی هست که با شیب نسبتاً تندی در حال افول است، اما این به آن معنی نخواهد بود که اپل این رده از محصولاتش را فراموش می کند، چرا که به تازگی خبر رسیده این شرکت قصد دارد در ماه مارس سال آینده (اسفند ۹۵) سه آیپد تازه از سری پرو را روانه بازار سازد.


بر اساس پیش بینی موسسه تحقیقاتی «Blayne Curtis»، این سه آیپد جدید شامل نسخه به روز رسانی شده آیپد پرو ۹.۷ و ۱۲.۹ اینچی به همراه یک نسخه جدید ۱۰.۹ اینچی با نمایشگر بدون حاشیه است. این خبر در حالی به گوش می رسد که ساعتی پیش نیز در آیفونچی گفتیم اپل احتمالاً یک نسخه از آیفون ۸ را نیز با نمایشگر بدون حاشیه روانه بازار خواهد کرد.

حذف حاشیه های اطراف نمایشگر باعث می شود که بتوان بدون تغییر در ابعاد بدنه، پنلی بزرگ تر را در آن جای داد. بنابراین آیپد پروی ۱۰.۹ اینچی احتمالاً در قالب همان بدنه آیفون ۹.۷ اینچی فعلی به تولید خواهد رسید. بعید نیست که این اقدام هزمان با حذف دکمه فیزیکی (یا شاید لمسی) هوم صورت پذیرد.

مینگ چی کو پیش از این مدعی شده بود که آیپد جدید اپل در سال ۲۰۱۷ یک مدل ۱۰.۵ اینچی خواهد بود. به نظر می رسد بسته به نسبت تصویری که شرکت کالیفرنیایی برای محصول تازه خود در نظر خواهد گرفت، اندازه نمایشگر با کمی تغییر همراه خواهد بود.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۲۵

کارشناسان Blayne Curtis باور دارند که این آیپد تازه وارد نقش نسخه مینی را در آیپدهای غیر حرفه ای را بازی خواهد کرد و از لحاظ قیمت سطح بیشتری از بازار را تحت پوشش قرار می دهد. حال که به نام آیپد مینی ها اشاره شد، لازم به ذکر است که بر اساس دیدگاه اکثر تحلیلگران، بعید است اپل فعلاً برنامه ای برای جایگزینی آیپد مینی ۴، که در سال ۲۰۱۵ وارد بازار شده است، داشته باشد.

کمترین انتظاری که از آیپد پرو های جدید می رود، بهره مندی از نمایشگر جدید True Tone با دامنه رنگ بالاست. وبسایت ژاپنی Mac Otakara مدعی استفاده اپل از سنسور چهار کاناله آمبیانت نوری در آیپد پروی ۱۲.۹ اینچی برای تنظیم خودکار وزن رنگ ها در شرایط محیطی مختلف و اپلیکیشن های متفاوت شده است.

از ۴ میکروفن ارتقا یافته، جک هدفون ۳.۵ میلی متری و دوربین اصلی و سلفی ۱۲ مگاپیکسلی به عنوان دیگر ویژگی های مشترک آیپد پرو های ۲۰۱۷ اپل یاد می شود.

هنوز خبری از احتمال استفاده از نمایشگرهای OLED در این رده از محصولات شنیده نشده است، بنابراین احتمال می رود، اگر اپل قصد چنین اقدامی را داشته باشد، این اتفاق در سال ۲۰۱۸ به وقوع بپیوندد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.