از دیدگاه اپل حذف جک هدفون نشانه ای از جسارت این شرکت است

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

حذف درگاه سنتی ۳.۵ میلی متری هدفون از آیفون های جدید، شوک بزرگی را به علاقه مندان موسیقی در میان کاربران اپل وارد ساخت، چرا که بسیاری از آنها با هزینه های گزاف اقدام به خرید هدفون های حرفه ای برای تجربه بهترین موسیقی روی آیفون خود کرده بودند و حالا با نبود درگاه مناسب، عملاً هدفون آنها بلا استفاده می شد.


البته شرکت اپل سه راهکار را برای این مشکل ارائه داد: اول استفاده از ایربادهای جدید درون جعبه این تلفن های هوشمند که مجهز به درگاه لایتنینگ هستند. دوم استفاده از دانگل (مبدل) کوچک درون جعبه که امکان استفاده از هدفون های قدیمی روی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را برای کاربرام فراهم می سازد. سومین و البته گران قیمت ترین راه، خرید ایرپادهای جدید بی سیم این شرکت با قیمت ۱۵۹ دلار خواهد بود.

فیل شیلر یکی از اصلی ترین چهره های کمپانی ساکن کوپرتینو، تصمیم جدید شرکت متبوعش را این طور توصیف می کند:

«جسارت عاملی است که حرکت رو به جلو را سبب می شود. جسارت برای ادامه مسیر و انجام کاری که به نفع همه ما باشد.»

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۴۴

گرچه شیلر امیدوارد بود که بیان احساسی این جملات در مراسم رونمایی آیفون های جدید بتواند کاربران را قانع نماید، اما همزمان با این صحبت ها، موجی از اعتراض با محوریت کلمه «جسارت» در شبکه های اجتماعی به راه افتاد. بیشتر معترضین معتقد هستند که اپل به جای آن که به فکر راحتی کاربرانش باشد، در این اندیشه است که چگونه مردم را مجاب به خرید محصولات تازه اش نماید.

شرکت اپل سابقه ای نسبتاً طولانی در پیشرو بودن برای حذف تکنولوژی ها و تکنیک های قدیمی و دست و پاگیر دارد. تصمیم هایی واقعاً شجاعانه و جسورانه که راه را برای دیگر کمپانی های سازنده نیز هموار ساخت و علی رغم اعتراض های اولیه، پس از مدتی بقیه نیز رویه شرکت کالیفرنیایی را در پیش گرفتند.

از جمله این موارد می توان به حذف کامل صفحه کلید فیزیکی با معرفی اولین آیفون و حذف درایوهای نوری در برخی مدل های مک بوک اشاره کرد.

حالا نیز اپل قصد دارد به عمر حدوداً ۱۰۰ ساله جک هدفون ۳.۵ میلی متری پایان داده و عصر جدیدی را در پیش روی علاقه مندان به شنیدن موسیقی روی تلفن های هوشمند باز کند.

این که عکس العمل کاربران و بازار به این جسارت اپل چه خواهد بود، مسئله ای است که در آینده نزدیک متوجه آن خواهیم شد.

1 نظر
  1. محمد می‌گوید

    بدترین اتفاق ممکن سالهای اخیر اپل بود … دقیقا نمونه بارز منفعت طلبی شرکت برای فروش محصولات شرکت زیر شاخش بیتس بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.