امنیت حسگر اثر انگشت مک بوک پروی جدید به اندازه‌ی آیفون بالاست

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

اپل در مک بوک پروهای جدید از چیپ جدیدی پرده برداشت؛ در جریان مراسم، فیل شیلر به معرفی چیپ جدید T1 پرداخت که توسط کمپانی یاد شده ساخته شده است. پردازنده یاد شده مسئولیت امنیت سیستم را برعهده گرفته چرا که این اولین باریست که مک بوک پرو ها به حسگر اثر انگشت مجهز شده اند؛ هم اکنون آیفون و آیپد از سیستم امنیتی خاصی برای حفاظت دستگاه بهره می برند که این سیستم حالا به مک بوک پروها نیز راه یافته است.


لازم است به این نکته اشاره کنیم که چیپ T1 پردازنده اصلی لپ تاپ مورد اشاره نبوده و بیشترین عملکرد دستگاه به پردازنده های Core i5 و i7 وابسته است و همانطور که عنوان شد، چیپ جدید عهده دار تامین امنیت لازم برای دستگاه است. پردازنده A7 که در آیفون و آپید بکار رفته است با یک کد امنیتی پیچیده در همان کارخانه آمیخته می شود تا به باز نشدن دستگاه توسط فردی غیر از کاربر کمک رساند. در واقع مک بوک های نسل پیش این کار را صرفا در محیطی نرم افزاری انجام می دادند که قطعا از امنیت پایین تری برخوردار بود.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

به طور قطع اپل از چیپ یاد شده در راستای حسگر اثر انگشت بهره می برد؛ این اولین باریست که مک بوک پروهای اپل به چنین حسگری تجهیز شده اند. سنسور یاد شده امکان می دهد که کاربران متفاوتی از یک سیستم استفاده کنند و با اثر انگشت خود وارد حساب کاربری‌شان شوند.

سیستم حفاظتی یاد شده بر روی حسگر اثر انگشت متمرکز هستند و هرگونه ورود غیر مجاز به سیستم را مانع می شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.