یک دستگاه آیفون ۶پلاس در جیب شلوار یک دانشجوی اهل نیوجرسی منفجر شد

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

در حالیکه موضوع آتش گرفتن گوشی‌های هوشمند را سامسونگ بر سر زبان‌ها انداخت، اما در گزارش‌‎ اخیر خواندیم که یک دستگاه آیفون ۷ نیز پیش از تحویل به خریدار و در جعبه منفجر شده. حالا یکی از دانشجویان کالج برلینگتون کانتی در نیوجرسی آمریکا مدعی شده که آیفون ۶ پلاسش درحالی که در  جیب پشتی شلوار قرار داشته، آتش گرفته و به دنبال آن پارگی قابل توجهی را در شلوار جین او برجا گذاشته است.


همانطور که می توانید متصور شوید، این آیفون ۶ پلاس در هنگام انفجار در حال شارژ نبوده حال آنکه در مورد اسمارت فون های سامسونگ به استثتاء یک یا دو مورد تقریبا در تمام انفجارها گوشی در حالت شارژ به سر می برده است.

یکی از همکلاسی های دارین هاواتی، صاحب آیفون یاد شده، در رابطه با حادثه می گوید:

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۴۴

«سر کلاس احساس کردیم صدای جرقه می شنویم. ناگهان دود زیادی از جیب دارین بیرون آمد. هنوز نفهمیده بودیم چه اتفاقی دارد میفتد که متوجه شدیم گوشی مشتعل شده»

داوین هاواتی اضافه می کند به محض بیرون آوردن آیفون مورد اشاره از جیب شلوارش متوجه حرارت بسیار بالایی می شود و به دنبال آن ناگزیر گوشی را روی زمین پرت می کند.

به نظر می رسد از قبل ترَک هایی روی گوشی وجود داشته و در حالی که دانشجوی یاد شده آن را درون جیب پشت شلوارش قرار داده و سپس روی نیمکت نشسته، باتری تحت فشار قرار گرفته و در نهایت به انفجار منجر گشته است. پیش ار هم شنیده شده بود که باتری های لیتیومی در صورتیکه در معرض فشار قرار بگیرند منفجر می شوند و این موضوع به نحوه ساخت باتری یادشده برنمیگردد. اپل در این باره هیچ گونه جزییاتی را مطرح نکرده و کمی عجیب به نظر می رسد که آیفون ۶ پلاس چطور به یک تکه فلز بی خاصیت تبدیل شده است.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.