اپل، «گلیمپس» را خریداری کرد؛ شرکت نوپایی که اطلاعات پزشکی بیماران را سرجمع می کند

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

در حالی که شرکت های بزرگ فناوری هر روز از محصولات منحصر به فرد و خاص شان پرده بر می دارند، کمپانی اپل در گوشه ای، به انجام یک سری فعالیت ها مشغول است که در اغلب موارد آنقدر ها هم خبرساز نمی شوند و زیر ذره بین قرار نمی گیرند. به تازگی خبری به نقل از وب سایت FastCompany منتشر شده که از خریداری شرکت «Glimpse» توسط اپل خبر می دهد. این خبر هرگز به صورت عمومی و رسانه ای منتشر نشده است.


کمپانی نوپای «”گلیمپس» در سال ۲۰۱۳ تاسیس شده و آقای «اَنیل ست»  موسس آن، پیش از این هم استارت آپ های «سیتریکس سیستمز» و «وب ام دی» را  تاسیس کرده است. شرکت خریداری شده توسط اپل، در رابطه با سامان دهی اطلاعات شخصی پزشکی افراد فعالیت می کند. این داده ها از مراکز مختلفی از جمله آزمایشگاه ها، بیمارستان ها و داروخانه ها جمع آوری و در قالب یک گزارش ذخیره می شوند که منبع بسیار سودمندی برای پزشکان به حساب می آیند؛ اگرچه شرکت مورد بحث اظهار کرده که اطلاعات کاربران به طور ناشناس به «نمودار سلامت ملی» اهدا می شوند. هدف از این کار ارائه داده های خام به محققان این عرصه است.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۵۶

applewatchhealth

چنین اقدامی از سوی اپل، حضور این شرکت را در برنامه های سلامتی-پزشکی پررنگ تر می کند. کمپانی مورد بحث تا کنون سه ابزار مربوط سلامت را عرضه کرده که به این قرار هستند:  Health Kit در سال ۲۰۱۴، سال بعد ResearchKit و در سال ۲۰۱۶ هم CareKit. پر واضح است که تمام این برنامه ها، اقدام های موثری در دسترسی به اطلاعات سرجمع شده ی یک بیمار محسوب می شوند اما از طرفی هم شخصی و محرمانه بودن آنها طرح برخی مسائل امنیتی و مربوط به حریم شخصی را در پی خواهد داشت. در نهایت باید دید این فعالیت های بی سر و صدای اپل، سرانجام بر روی کدام گجت هایش تاثیر خواهند گذاشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.