اپل کار روی فناوری هوش مصنوعی را به متخصصین ژاپنی خود می سپارد

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

تیم کوک مدیرعامل اپل به تازگی و در خلال سفر اخیر خود به کشور ژاپن اعلام کرده است که شرکت متبوعش در راستای ارتقای فناوری هوش مصنوعی حساب ویژه ای روی ژاپنی ها باز کرده است.


او که این صحبت ها را در خلال مصاحبه خود با خبرگزاری ژاپنی Nikkei مطرح کرده، در ادامه خبر می دهد که اپل تا پایان ماه دسامبر امسال یک واحد تحقیق و توسعه پیشرفته را در شهر یوکوهاما تاسیس خواهد کرد. او تمرکز این واحد جدید را روی «مهندسی عمیق» اعلام کرده و گفته اهداف و کارکرد آن تفاوت بسیاری با واحد تحقیق توسعه این کمپانی در کشور چین دارد.

مدیرعامل ثروتمندترین کمپانی دنیا پیش از این هم تاکید کرده بود که در کنار تکنولوژی های مرتبط با واقعیت افزوده، شرکتش توجه ویژه ای به هوش مصنوعی و کاربردهای آینده آن پیدا کرده است و به نظر می رسد قصد دارد در این راستا بیشترین کمک را از جانب متخصصین ژاپنی دریافت کند.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

همان طور که می دانید، کشور ژاپن در صنایع رباتیک حرف اول را در نیا می زند و این محصولات تکنولوژیک به بخشی از فرهنگ عمومی مردم این کشور تبدیل شده اند. با این حال کمپانی های این کشور هنوز در زمینه سرمایه گذاری های انجام گرفته روی یادگیری ماشین و هوش مصنوعی به فاصله زیادی پشت سر غول های تکنولوژیک آمریکایی چون گوگل، فیسبوک و اپل قرار دارند.

همین مسئله باعث شده تا دولت این کشور به تازگی یک مرکز تحقیق و توسعه پیشرفته را در زمینه هوش مصنوعی در شهر توکیو دایر کند و شرکت های مطرح بومی همچون سونی، ان ای سی و تویوتا نیز در مجموع حدود ۱۰۰ میلیون دلار را در طی سال آینده در این مجموعه سرمایه گذاری خواهند کرد.

تیم کوک در انتها نیز خبر داد که قرار است اپل با همکاری IBM و هولدینگ پست کشور ژاپن سرویس های مراقبت سلامتی ویژه ای را برای سالمندان پرتعداد این کشور دایر کند. او ژاپن را بهترین نقطه برای آغاز این حرکت جدید می داند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.