اپل واچ و ایرپادهای بی سیم معدن طلای آینده اپل خواهند بود

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

شاید اپل واچ و ایرپادهای بی سیم اپل از سوی برخی کاربران چندان جدی گرفته نشوند، اما هستند کارشناسانی که معتقد هستند این دو محصول می توانند پایه و اساس عصر تازه ای از تکنولوژی های شخصی کمپانی اهل کوپرتینو باشند.


در روزهایی که تمام ساکنان دره سیلیکون گرفتار تب و تاب تکنولوژی واقعیت مجازی شده اند، اپل پای در مسیری گذاشته که گجت ها را روز به روز نادیدنی تر می کند.

دو تن از کارشناسان ارشد موسسه تحقیقاتی UBS به نام های استیون میلونوویچ (Steven Milunovich) و بنجامین ویلسون (Benjamin Wilson) در این باره دیدگاه های جالبی دارند. از نگاه این دو تن، در شرایطی که برخی رقبا و حتی کارشناسان، اپل را در مسیر افول می بینند، اما در واقع «منش محدودسازی» اپل می تواند در آینده برایش کوهی از پول را به ارمغان بیاورد.

منش محدودسازی یعنی تولید تعدادی ابزار مختلف که متدهای متفاوتی را برای ورود و ارائه اطلاعات در اختیار کاربر قرار می دهند و با داشتن انعطاف کافی می توانند در موقعیت های مختلف (نشستن، راه رفتن، دویدن، رانندگی و. . .) به کار بیایند.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۲۸

میلونوویچ معتقد است ابزارهای آینده به جای این که در پلتفرم هایی جدا از یکدیگر کار کنند، به ابزارهای جانبی تکمیل کننده یکدیگر بدل می شوند. این توضیح همان عبارت «iOS everywhere» یا «iOS در همه جا» است که تیم کوک در مراسم رونمایی از آیفون های جدید اپل به زبان آورد.

کارشناسان UBS معتقدند که در عوض محصولی انقلابی و استراتژیک چون آیفون، این ابزارهای کوچک و تازه واردی چون اپل واچ و ایرپادهای بی سیم هستند که می توانند تجربه ای یکنواخت را در تمام لحظات زندگی کاربران ایجاد نمایند. سیری نیز در این میان نقش چسبی قوی را بازی خواهد کرد.

گفته می شود کمپانی اپل در حال کار بر روی بلندگوی هوشمندی مشابه Google Home و اسپیکر Echo کمپانی آمازون است. این شرکت از همین حالا اپلیکیشن Home را نیز برای کنترل یکپارچه ابزارهای هوشمند روی سیستم عامل iOS 10 ارائه کرده است.

البته باید پذیرفت که اپل از این جهت از دو رقیب دیگر خود کمی عقب افتاده است. گوگل نسل تازه ابزار استریم آنلاین کروم کست را با قابلیت اتصال به اسپیکر هوشمندش عرضه کرده و آمازون نیز تا کنون چندین ابزار هوشمند را با قابلیت بهره گیری از دستیار الکسا روانه بازار ساخته است.

با همه این ها اما باید به یاد داشت که اپل هیچ گاه عجله ای برای ورود به حوزه های جدید فناوری ندارد،‌ اما قطعاً روزی که تصمیم به این کار بگیرد، کاملاً قدرتمندانه وارد صحنه خواهد شد. اپل واچ و ایرپادهای بی سیم هم گواه این ادعا هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.