اپل کمپانی دیگری را در حوزه یادگیری ماشینی خریداری کرد

زمان حدودی مطالعه مطلب: < 1 دقیقه

اپل به تازگی یک شرکت نوپای دیگر که در حوزه یادگیری ماشینی فعالیت می کند را خریداری کرد. استارتاپ یاد شده که بخشی از فعالیت هایش در هند در حال انجام است، تاپل جامپ (Tuplejump) نام دارد و بر روی ساده سازی تکنیک های مدیریت داده و ساخت ابزارهایی برای مدیریت کلان داده ها متمرکز است.


گفته می شود اپل شرکت یاد شده را به دلیل پروژه متن باز FiloDB خریداری نموده؛ پروژه مورد اشاره به گونه ای طراحی شده که با استفاده از مفاهیم و تحلیل هایی بر مبنای یادگیری ماشینی قادر است حجم عظیمی از داده ها را به صورت بلادرنگ پردازش کند.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۵۱

کمپانی سازنده آیفون چندی پیش هم مالکیت چند شرکت دیگر فعال در این حوزه را از خود کرده بود؛ به طور مثال کمپانی های Perceptio و Turi نیز سابقا توسط اپل خریداری شدند و در حال حاضر اهالی کاپرتینو سه شرکت را در مجموعه هوش مصنوعی به تصاحب خود درآورده اند.

پیش از این و در جریان خریدهای مشابه، اپل اعلام کرده بود که این شرکت گاه گاهی کمپانی های کوچک فناوری را خریداری می کند و دیگران را از هدف و جزئیات کار مطلع نمی سازد. بر اساس همین گفته ها، شرکت اهل کاپرتینو، خرید تاپل جامپ را نیز تایید کرده و گمان می رود هدف اصلی اپل از به استخدام در آوردن این گونه استارتاپ ها، توسعه یادگیری ماشینی در سیستم عامل هایش و به کارگیری فناوری یاد شده در زمینه ی تشخیص چهره و اشیاء، و همچنین بهبود دستیار هوشمند سیری باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.