باوجود کند شدن رشد بازار ساعت های هوشمند برتری اپل واچ ها همچنان ادامه دارد

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

به گزارش موسسه تحقیقاتی کانتار (Kantar) سلطه اپل بر بازار ساعت های هوشمند همچنان باپرجاست، آن هم در شرایطی که نرخ رشد این بخش از بازار ابزارهای الکترونیک رو به کاهش گذاشته است. لازم به ذکر است که این آمار تا ماه جولای امسال به دست آمده و شامل آمارهای فروش اپل واچ سری ۲ نمی شود.


بر اساس این گزارش، اپل همچنان ۳۳.۵ درصد از سهم بازار ساعت های هوشمند را در اختیار دارد، و تازه این وضعیت مربوط به ۳ ماه پیش از عرضه نسل دوم ساعت های هوشمند این شرکت است.

از دیدگاه موسسه کانتار، اپل واچ سری ۲ می تواند یکی از بهترین گزینه ها در ۱۲ ماه آینده برای خریداران باشد، چرا که شرکت ساکن کوپرتینو با عرضه این محصول دو تقاضای بزرگ را پاسخ خواهد داد.

اول از همه تجهیز شدن به GPS داخلی جهت ردیابی بهتر عملکردهای ورزشی و طبیعت گردی ها.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۲۵

دوم نیز افزایش چشمگیر مقاومت در برابر آب که امکان استفاده از آن را در هر شرایطی، حتی درون استخر آب و حین انجام دیگر ورزش های آبی، فراهم کرده است.

بحث هزینه نیز به طور قطع فاکتوری اساسی در تصمیم گیری خریداران است. کاهش قیمت های اخیر برای نسل اول ساعت هوشمند اپل، قطعاً در افزایش اقبال کاربران موثر خواهد بود.

کانتار همچنین معتقد است که برندهای سنتی تولید ساعت، در آینده تحت فشاری مضاعف از طرف این گجت های پوشیدنی تازه وارد قرار خواهند گرفت.

بسیاری از خریداران ساعت هوشمند اپل کسانی بودند که مدت ها از هیچ ساعتی روی مچ دست خود استفاده نمی کرده اند. یا سال ها بود که از ساعت قدیمی خود بهره می برده اند و قصدی برای خرید ساعت های کلاسیک نداشته اند.

البته این مسئله را نیز باید در نظر گرفت که صاحبان فعلی اپل واچ سری ۱ کمتر تمایل به جایگزینی آن با سری ۲ دارند، اما در عوض watchOS 3 جذابیت های تازه ای دارد که نمی توان به راحتی از آنها گذشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.