در iOS 10 از صفحه لاک اسکرین به بهترین شکل استفاده کنید

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۳ دقیقه

اگر گوشی آیفون‌تان را به iOS 10 بروزرسانی کرده باشید، اولین تغییری که به چشم‌تان می آید ظاهر جدید لاک اسکرین است. احتمالادر وهله‌ی اول نسبت به نبود حالت قبلی حس خوبی ندارید، اما جای نگرانی نیست؛ زیرا اگر بدانید چطور با آنها کار کنید، نسبت به تغییرات حس خوبی پیدا خواهید کرد. آیفون‌چی شما را با تغییرات و کاربردهای جدید لاک اسکرین آشنا می کند.


قابلیت Raise to Wake

lockscreengif00

در iOS 10 برای اینکه از ساعت یا اعلان های روی گوشی مطلع شوید، نیاز نیست صفحه را لمس کنید تا روشن شود؛ صرفا کافیست آیفون تان را بردارید یا از جیب یا کیف تان بیرون بیاورید تا صفحه نمایش روشن شود. این ویژگی Raise to Wake نام دارد و روی آیفون های ۶s، ۶s پلاس، ۷ و ۷ پلاس اجرا می شود.

«Press Home to Unlock» به جای «Slide to Unlock»

lockscreengif01

اگر از کاربران با سابقه‌ی iOS به حساب می آیید، حتما می دانید که چه قدر بد است که در iOS 10 عبارت Slide to Unlock دیده نمی شود و جای خود را به Press Home to Unlock داده. به عبارت دیگر در iOS 10 برای قفل گشایی تلفن هوشمندتان می بایست از اثر انگشت استفاده کنید.

بازکردن قفل صفحه بدون ظاهر شدن هوم اسکرین

lockscreengif02

در آخرین بروزرسان iOS، برای دسترسی به مواردی مانند تصاویر یا ایمیل یا برخی قسمت های دیگر، لازم نیست قفل صفحه را کامل باز کنید. می توانید تنها با لمس دکمه هوم(فشار ندهید) گوشی‌تان را به حالت نیمه باز در آورید. برای اینکه متوجه شوید این اتفاق افتاده یا خیر، به بالاترین قسمت صفحه نمایش نگاه کنید. می بینید که آیکن قفل، باز می شود و عبارت Unlocked به نمایش در می آید.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۲۸

دسترسی به دوربین از طریق سوایپ به سمت چپ

lockscreengif03

در iOS 9 با سوایپ از پایین صفحه به بالا می توانستیم دوربین را فعال کنیم. اما به نظر می رسد کشیدن انگشت به سمت چپ خیلی راحت تر است. در نسخه جدید iOS، با سوایپ به چپ می توانید اپلکیشن دوربین را باز نمایید.

 

نمایش اعلان ها به سبک جدید و امکان ارسال پاسخ

lockscreengif04

اپل در بروزرسان جدید سیستم عامل iOS، اعلان یا همان نوتیفیکیشن ها را با بهبودهای کاربردی و قابل توجهی همراه کرده. به این صورت که هنگام دریافت نوتیفیکیشن با لمس ممتد بر روی آن به گزینه های دیگری دست می یابید. در رابطه با اعلان هایی که از سوی برنامه های پیام رسان به نمایش در می آیند، می توانید همان جا پاسخ‌تان را ارسال نمایید.

اگر از آیفون‌تان از ۳D Touch پشتیبانی نمی کند برای ارسال پاسخ کافیست اعلان را به سمت چپ بکشید(سوایپ کنید) و روی گزینه View تپ کنید.

با نمایش ویجت ها، از لاک اسکرین بیشترین بهره را ببرید

lockscreengif05

سرانجام در iOS هم ویجت ها را به صورت سازمان یافته تری مشاهده می کنیم. اکثر اَپ های آیفون از آنها پشتیبانی می کنند و شماری از اپلیکیشن های شخص ثالث نیز به کاربر امکان می دهند، در قسمت ویجت ها چکیده ای از رویداد ها مانند نتیجه فوتبال بین دو تیم، وضعیت آب و هوا، سرخط اخبار و… را مشاهده نمایند.

اگر روی لاک اسکرین به سمت راست سوایپ کنید، ویجت ها ظاهر می شوند. همچنین در iOS 10 می توانید تعیین کنید کدام ویجت ها و با چه ترتیبی برای‌تان به لیست شوند. کافیست در انتهای لیست، روی Edit تپ کنید و تنظیمات دلخواه‌تان را اعمال نمایید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.