تولید یک دستگاه آیفون ۷ چه قدر برای اپل آب می خورد؟

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

مدتی است از عرضه آیفون ۷ و مدل پلاس آن می گذرد؛ این دو پرچمدار از حیث ظاهر متحول نشده اند اما قلب قدرتمند A10 Fusion را در خود جای دادند، دوربین ها بسیار بهبود یافته اند و بر طبق ادعای اپل می توان در شرایط نوری ضعیف هم عکس های باکیفیتی با آن ها ثبت کرد، هر دو مقاومت بسیار بالایی به نفوذ آب دارند و عمر باتری هم در این دو با دوام تر شده. در میان این ها اگر بخواهیم به مورد منفی ای اشاره کنیم می توانیم نبود درگاه ویژه ی هدفون را عنوان کنیم. با این حال، تا به حال فکر کرده اید تولید یک دستگاه آیفون با این مشخصات چه هزینه ای برای اپل دارد؟ کمپانی یاد شده هر دو نمونه ی ۴.۷ و ۵.۵ اینچی را بین ۶۵۰  تا ۹۷۰ دلار قیمت گذاری کرده. حال بیایید نگاهی به قیمت تمام شده شماری از کاموننت ها بیندازیم.


iphone7-components1

ممکن است برای محاسبه قیمت تمام شده کمی زود به نظر برسد اما در هر حال پایگاه اینترنتی CNN Money با عنایت به هزینه های مرسومی که از سوی تولیدکنندگان گوشی های هوشمند پرداخت می شود، حدود تقریبی آنها را تخمین زده. وب سایت یاد شده قطعات یک دستگاه آیفون ۷ را به صورت جداگانه قیمت گذاری کرده است:

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۴۴
  • پنل صفحه نمایش  ۳۷ دلار
  • باتری ۴ دلار
  • دوربین ها ۲۶ دلار
  • برد ۷۴ دلار
  • اسپیکرها ۱۱.۵۰ دلار
  • بدنه ۲۲ دلار
  • سایر اجزاء ۱۱۷.۵۰ دلار

در انتهای لیست مقصود از «سایر اجزاء»، شماری از حسگرها و سایر اجزاء خرد است که روی هم رفته و با در نظرگرفتن برد و پنل صفحه نمایش که پرهزینه ترین کامپوننت ها قلمداد می شوند، تولید یک دستگاه آیفون ۷ با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی، صرفا ۲۹۲ دلار برای اپل آب می خورد، حال آن که همین اسمارت فون در خرده فروشی های اپل ۷۵۰ دلارقیمت دارند.

این بدان معناست که از ۷۵۰ دلاری که اپل برای فروش محصول مورد اشاره دریافت می کند، صرفا ۳۹ درصد آن به قیمت تمام شده تولید اختصاص دارد. البته خوب است به این نکته نیز اشاره کنیم که وب سایت مذکور، هزینه هایی مانند نرم افزار و سیستم عامل، انبار، بازاریابی و تحقیق و توسعه را در نظر نگرفته است. ممکن است اگر این رقم ها نیز در دست باشند، مجموع آنها با هزینه قطعات، رقم نزدیک تری به ۷۵۰ دلار را حاصل کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.