شاید اپل واچ بعدی از ضربان قلبتان برای تشخیص هویت شما بهره ببرد

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

کمپانی اپل به تازگی پتنتی را به ثبت رسانده که در طی آن نشان می دهد چگونه اپل واچ می تواند با استفاده از الگوی ضربان قلب هویت فرد استفاده کننده را تشخیص دهد. چنین قابلیت هایی می تواند ما را از وارد کردن رمز و حتی استفاده از سنسور اثر انگشت بی نیاز کند. ضمن این که وابستگی اپل واچ را نیز به آیفون کمتر می سازد.


بر اساس اسنادی که توسط دفتر مالکیت های معنوی ایلات متحده منتشر ساخته، پتنت اپل «سیستم شناساگری بر اساس سیگنال های دریافتی از بخشی از بدن» را شرح می دهد. به صورتی که الگوی نحوه دریافت این سیگنال ها (که شامل ضربان قلب نیز می شود) می تواند منجر به شناسایی فردی باشد که اپل واچ را در دست دارد.

این درست به مانند آن روشی است که سنسور تاچ آی دی در آیفون ها و آیپدها بر اساس آن کار می کنند، با این تفاوت که امکان جعل و کپی سازی آن نسبت به اثر انگشت کمتر خواهد بود، اما در عوض عوامل محیطی بیشتری روی آن اثر خواهد داشت.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۲۵

روش کار سنسور تشخیص ضربان قلب اپل واچ بسیار هوشمندانه و در عین حال ساده است. دو منبع نور شعاعی از نور را به سمت دو نقطه از پوست دست ارسال می کنند. دو سنسور دیگر نیز میزان بازگشت آن نور از سمت پوست را می سنجند. نسبت جذب نور پوست با میزان خونی که در زیر آن جریان دارد نسبت مستقیمی خواهد داشت. سیستم با آنالیز این الگوی جذب و بازتابش نور قادر به تشخیص ضربان قلب فرد کاربر خواهد بود.

18626-17839-18182-16439-160907-fl-watch-ceramic-l-l

حالا در نظر بگیرید که این اطلاعات و الگوهای ضربانی برای هر فرد به صورت منحصر به فرد هستند،‌ بنابراین نرم افزار می تواند بعد از مدت کوتاهی الگوی ثابت ضربانی هر کاربر را شناسایی کرده و با هر بار دست کردن ساعت مذکور، آن را با الگوهای پیشین خود مقایسه و هویت شخص را احراز نماید.

علاوه بر این ها، با کمک گرفتن از سایر سنسورهای تعبیه شده در این پوشیدنی های هوشمند از جمله سنسور شتاب سنج و GPS، امکان تشخیص زمان هایی که فرد نیاز به قفل گشایی به کمک ساعت هوشمندش دارد هم وجود خواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.