صحبت های جانی آیو در خصوص کتاب تاریخچه ۲۰ سال طراحی محصولات اپل

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

در آیفونچی خواندید که اپل به تازگی کتابی را با عنوان «Designed by Apple in California» منتشر ساخته که محتوای آن مروری است تصویری بر ۲۰ سال طراحی محصولات کمپانی بزرگ اپل از حدود سال ۱۹۹۸ تا به امروز. به همین مناسبت جانی آیو بسیار کم حرف بالاخره پای مصاحبه نشسته و در خصوص این کتاب صحبت کرده است.


او می گوید: «ما آن قدر درگیر توسعه و بهبود محصولات فعلی و آینده بودیم که ناگهان دریافتیم که اصلاً تولیدات فیزیکی خود را دسته بندی نکردیم. این شد که هشت سال قبل تصمیم گرفتیم ثبت همه آنها را آغاز و یک آرشیو تصویری محصولات بسازیم.»

آیو که در مصاحبه با وبسایت «Wallpaper» گفتگو می کرد اعتراف نمود که کتاب «Designed by Apple in California» از لا به لای آرشیوهای اپل خارج نشده، بلکه آنها در برخی موارد ناچار شدند با کلکسیون دارها وارد مذاکره شوند تا محصولات کمیاب را پیدا و عکس های خود را تهیه نمایند.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

طراح ارشد محصولات اپل در خصوص رنگ جلد این کتاب و طراحی عجیب آن هم توضیح می دهد که محصولات اپل سال هاست که طیف های مختلف رنگ سفید را برای محصولاتش برگزیده، پس این کتاب هم می بایست نشانی از همین رویکرد داشته باشد.

در ادامه این مصاحبه آیو با اصلی ترین سوال در خصوص کتاب تاریخچه ۲۰ ساله طراحی محصولات در اپل مواجه شد؛ چرا حالا؟ او این گونه پاسخ می دهد: «ما خودمان هم همین سوال را از خود پرسیدیم. چرا باید چنین کتابی را عرضه کنیم، وقتی که مردم همین حالا هم تمام محصولاتی که در دو دهه گذشته تولید کرده ایم را به خوبی می شناسند؟ باید بگویم به دو دلیل اصلی. اول این که دوست داشتیم علاقه مندان آنها را در نمایی متفاوت از وقتی که در حال استفاده از آنها هستند ببینند. دوم این که ورق زدن کتاب و دیدن تصاویر پشت سر هم درک درستی از پیشرفت تکنولوژی و آنچه ما در طی این سال ها آموختیم را به دست می دهد.»

جانی آیو در ادامه می افزاید: «کتاب ما و عکس هایش به مردم کمک می کند که درک کنند چگونه اجزای اولیه و خام به محصولی تبدیل می شوند که همگان به خوبی می شناسند و بسیاری هر روز از آنها استفاده می کنند.»

از دیدگاه این طراح برجسته، کتاب «Designed by Apple in California» به راحتی می تواند مرجعی عالی برای طراحان صنعتی باشد. او باور دارد که حاصل ۲۰ سال تلاش او و تیمش واقعاً در حد و اندازه یک کتاب منبع و مرجع آموزشی قابل استفاده خواهد بود.

تماشای ویدیو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.