نتایج بنچمارک، وجود ۳ گیگابایت رم در آیفون ۷پلاس را تایید می کند

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

براساس نتایج بنچ مارک معتبری که برای آیفون ۷ پلاس منتشر شده، به نظر می رسد که شایعات در مورد میزان حافظه رم صحت دارد و  این گوشی هوشمند یک رم ۳ گیگابایتی را در خود جای داده است؛ نسل قبلی مدل ۵.۵ اینچی ، آیفون ۶s پلاس از ۲ گیگابایت رم بهره می برد اما جزئیاتی که درباره مدل جدید انتشار یافته، رقم ۲۹۹۸ مگابایتی را نشان می دهد که به ۳ گیگابایت رم اشاره دارد.


پیش از مراسم رونمایی از نسل هفتم آیفون، این موضوع مطرح شد که آیفون ۷پلاس به دلیل بهره گیری از یک جفت دوربین بسیار با کیفیت، به میزان رم بالاتری نیاز دارد. یکی از لنزهای به کار رفته در اسمارت فون مورد بحث، با زاویه بسیار عرض عکس برداری می کند و از دیگری هم به عنوان لنز «تله فوتو» یاد می شود که قادر است تصاویر با کیفیتی را از فاصله دور، به ثبت برساند.

iphone7plusram-800x391

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۴۴

هنگامی که با دوربین دوگانه یاد شده اقدام به عکس برداری می کنید، هر دو لنز از سوژه مورد نظرتان عکس می گیرند؛ این دو سپس توسط یک نرم افزار خاص با هم ترکیب می شوند و یک تصویر را نشان می دهند که کاربر می توان روی آن بزرگ نمایی بیشتری اعمال کند. همچنین اپل با بهره گیری از نرم افزار و فناوری یادگیری ماشینی، افکت خاصی موسوم به «عمق میدان» را ارائه داده که به واسطه آن هنگامی سوژه مورد نظر مشخص می شود، پس زمینه کمی مات و پیش زمینه شفاف تر می شود، به این ترتیب عمق تصویر در عکس ثبت شده به خوبی نمایان می شود. برای اینکه ویژگی یاد شده که تنها در آیفون ۷ پلاس جای دارد، عملکرد موثر و درستی داشته باشد، اپل رم بیشتری را در این گوشی قرار داده است.

در مورد مدل ۴.۷ اینچی هم باید گفت که بنجمارکی که اخیرا منتشر شد تایید می کند که آیفون ۷، مانند قبل از یک رم ۲ گیگابایتی بهره می برد.

iphone7-benchmark-2016-09-06-at-12-37-15

دوربین به کار رقته در آِیفون ۷ نیز نسبت مدل پارسال با بهبودهایی روبرو شده اما از آنجایی که این گوشی هوشمند به نرم افزار ترکیب دو عکس نیاز ندارد، بنابراین بهره گیری ار ۱ گیگابایت رم بیشتر، ارتقاء بیهوده ای به نظر می آید و اپل همان میزان رم سابق را در مدل جدید هم به کار گرفته است. عرضه آیفون های ۷ و ۷ پلاس کم کم  آغاز می شوند و سفارشات هم به دست مشتریان می رسند؛ آن زمان فرصت مناسبی است برای اینکه ببینیم این اطلاعات تا چه حد صحت داشتند و دقیقا چه میزان حافظه رم در هر دو دستگاه جای گرفته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.