ویژگی های جدید آیفون ۷؛ این بار به نقل از یک وبلاگ تایوانی

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۳ دقیقه

اخبار و شایعات پیرامون آیفون ۷ و ۷پلاس آنقدر مداوم هستند که گویی قصد دارند تا خود مراسم هم ادامه داشته باشند. این بار نوبت به یک وبلاگ تایوانی می رسد که مدعی شده، دو رنگ آیفون ۷ را از نزدیک دیده و توصیفاتی از آنچه مشاهده کرده را در وبلاگش منتشر نموده است. قابل قبول است اگر کمی با شک و شبهه به این تصاویر نگاه کنیم چرا که هیچ رد و اثری که ثابت کند از این آیفون ها عکس برداری شده، دیده نمی شود. ولی به هر حال به مرور آنچه این منبع ادعا کرده می پردازیم.


تغییرات در طراحی بیرونی

وبلاگ نویس یاد شده می نویسد که از نزدیک نگاهی به دو مدل ۱۲۸ گیکابایتی آیفون ۷ داشته است که یکی از آنها نقره ای و دیگری هم مشکی مات بوده اند. بر طبق گزارشات، احتمال می رود مشکی مات، جایگزین خاکستری (Space Gray) شود و در کنارش یک نمونه مشکی براق هم وجود خواهد داشت که گفته می شود به ظرفیت های بالا اختصاص یافته است. بر اساس مشاهدات، لوگوی اپل در مدل نقره ای، بسیار شفاف و براق است ولی همین لوگو در نمونه ی مشکی مات به گونه ایست که توجه ها را بیشتر به سمت رنگ بدنه می کشاند.

iphone6sconcave

طراحی دکمه های تنظیم صدا هم با کمی تغییر روبرو شده اند. در آیفون ۶s، یک برجستگی کم در لبه ی کناری به چشم می خورد اما گویا در مدل جدید، برجستگی حذف شده و دکمه ها از جایگاه شان بیرون زده اند.

مقاومت به آب 

پیش از این شنیده بودیم که آیفون های جدید مقاومت بیشتری به رطوبت خواهند داشت. این گزارش هم به تایید این موضوع پرداخته و می نویسد که درگاه سیم کارت با ماده ای پلاستیک مانند پوشانده شده که به احتمال زیاد این کار به دلیل محافظت این قسمت از ورود آب یا رطوبت باشد. این کار قبلا توسط برخی از تولیدکنندگان گوشی های هوشمند صورت گرفته بود، اما اپل، این زمان را برای انجام آن مناسب دانسته است.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۴۴

فیلمبرداری ۴K با ثبت ۶۰ فریم در ثانیه

وبلاگ یاد شده در ادامه گزارش خودبه موضوع بسیار قابل توجهی می پردازد، آنهم اینکه آیفون ۷ قادر است ویدئوهای ۴K و با ۶۰ فریم بر ثانیه را ضبط کند. این خبر در صورتی که صحت داشته باشد، خبر بسیار خوبی است و آیفون ۷ اولین گوشی هوشمندی محسوب می شوند که از چنین قابلیتی برخوردار است. سایر اسمارت فون هایی که ویدئوی ۴K ضبط می کردند و همچنین آیفون ۶s، قادر به ثبت ۳۰ فریم در هر ثانیه بودند و حالا اپل با افزودن این قابلیت به محصولاتش، به آن دوران پایان می دهد.

Designer-made-iPhone-7-Plus-renders-of-new-black-options (2)

بر اساس خبر ها و شایعات، گفته می شود که اپل ظرفیت ۱۶ گیگابایتی را حذف کرده و گزینه های ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ را برای انتخاب خریداران ارائه می دهد. وقتی که به رقم این ظرفیت ها نگاه می کنیم به نظرمان خیلی زیاد می رسند و اینطور به نظرمان می آید که هرچه قدر بازی و آهنگ و اپلیکیشن در آن بریزیم، باز هم پر نمی شوند. اما اگر قابلیت فیلمبرداری با این کیفیت صحت داشته باشد، ظرفیت ۲۵۶ هم، برای افرادی که به فیلم گرفتن علاقه زیادی دارند، با گذشت زمان، کم به نظر می آید.

سایر ویژگی ها

مورد دیگری که در این وبلاگ گزارش شده، کلید هوم است که دیگر به سبکی که تا به حال در آیفون ها می دیده  ایم کار نمی کنند. به این معنی که به هنگام فشردن آن، کلید، واقعا به داخل یا بیرون نمی آید و فقط حس آن به کاربر منتقل می شود. این فناوری که اپل، نام «فورس تاچ» را بر آن نهاده، پیش از این در مک بوک های این کمپانی به کار رفته بود.

این هم گزارش دیگری در رابطه با آیفون ۷ بود که به مرور آن پرداختیم، تا فردا شب ممکن است باز هم گزارش ها و شایعاتی در فضای مجازی منتشر شود که آنها را پوشش خواهیم داد.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.