پلتفرم Zerodium جایزه یافتن باگ در iOS 10 را به ۱.۵ میلیون دلار افزایش داد

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

پلتفرم خرید و فروش حفره های امنیتی و باگ های نرم افزاری Zerodium، به تازگی جایزه یافتن باگ و جیلبریک سیستم عامل iOS 10 را با افزایشی سه برابری به رقم ۱.۵ میلیون دلار رسانده تا توسعه دهندگان و هکرها را برای یافتن حرفه های امنیتی احتمالی بیش از پیش ترغیب کند.


این موسسه در سال گذشته مبلغ یک میلیون دلار را برای جیلبریک iOS 9.1 و iOS 9.2 بر پایه مرورگر تعیین کرده بود، اما برای نسخه امسال این سیستم عامل تنها ۵۰۰ هزار دلار را کنار گذاشته بود. حالا به نظر می رسد عملیات مذکور آنقدرها هم که آنها تصور می کردند ساده نبوده، به همین دلیل حالا رقم جایزه خود را سه برابر کرده اند.

Zerodium علاوه بر این که این گونه باگ ها را به کمپانی سازنده گزارش می دهد، روش استفاده از آن را نیز به کمپانی های بزرگ تکنولوژیک و موسسات مالی خواهد فروخت.

جایزه ۱.۵ میلیون دلاری مذکور هیچ محدودیت زمانی خاصی ندارد. بنابراین بعد از پیدا شدن روش هک و اصلاح احتمالی باگ مذکور توسط اپل، باز هم این چالش برقرار خواهد ماند.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۲۸

یکی از مقامات این شرکت در باره تغییر مورد اشاره می گوید:

«ما مبلغ جایزه را اضافه کردیم، چون تمهیدات امنیتی در iOS 10 و اندروید ۷ به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.  ما می خواهیم انگیزه بیشتری برای محققین امنیتی ایجاد نماییم. ضمن این که برخلاف سال های قبل، محدودیت زمانی خاصی برای این رقابت تعیین نکردیم تا تمام راه های ورود در طی یک سال پیدا شوند.»

البته این افزایش مبلغ می تواند دلیل دیگری نیز داشته باشد. ماه قبل و در خلال کنفرانس هکرهای کلاه سیاه، اپل جایزه ای ۲۰۰ هزار دلاری را برای یافتن ضعف های امنیتی سیستم عامل ابزارهای موبایلش تعیین کرده بود.

البته تنها چند محقق و متخصص محدود در این چالش اپل شرکت خواهند کرد و زمان آن نیز کاملاً محدود خواهد بود. قرار است رقابت مذکور در ماه سپتامبر آغاز شود.

بر این اساس احتمال دارد که افزایش سه برابری جایزه Zerodium به ۱.۵ میلیون دلار، برای رقابت با چالش اختصاصی کمپانی اپل باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.