پنج ویژگی جدید ایردراپ

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۳ دقیقه

ایردراپ برای اولین با iOS 7 در دسترس قرار گرفت و زود جای خود را در میان صاحبان آیفون باز کرد. کاربرهای آیفون سال‌هاست که با استفاده از این ابزار، فایل‌های مختلف خود را با دستگاه‌های اپل داخل محدوده تحت پوشش به اشتراک می‌گذارند. با وجود محبوبیت زیاد ایردراپ، طی این سال‌ها شاهد تغییر چشم‌گیری در این سرویس نبوده‌ایم. اما امسال اپل تغییراتی در ایردراپ اعمال کرده تا استفاده از آن برای کاربران راحت‌تر شود.
در ادامه به پنج ویژگی جدید ایردراپ که با نسخه ۱۷ از iOS، اواخر شهریور در دسترس خواهند بود، نگاهی خواهیم داشت. در بخش نظرات، با ما در میان بگذارید که آیا این ویژگی‌های جدید، به تغییراتی اساسی در نحوه کار با اپ منجر خواهد شد یا خیر.

۱- NameDrop

هر بار که می‌خواهیم با شخص جدیدی ارتباط بگیریم شماره او را دستی وارد دفترچه تلفن گوشی می‌کنیم یا از او می‌خواهیم به ما زنگ بزند یا پیامک دهد. با استفاده از ویژگی نیم‌دراپ، کافی‌ست گوشی خود را نزدیک گوشی طرف مقابل بگیرید تا اطلاعات تماس او به گوشی شما منتقل شود.

وقتی دو آیفون را نزدیک یکدیگر نگه می‌داریم، کانتکت پوسترِ هر کاربر نمایش داده می‌شود. کانتکت پوستر عکسی است که شما تعیین می‌کنید موقع تماس، در گوشی مخاطب ظاهر شود. سپس کاربران می‌توانند تعیین کنند که کدام اطلاعات تماس به اشتراک گذاشته شود.
این ویژگی به هنگام نزدیک شدن آیفون به یک اپل‌واچ نیز کارایی دارد.

۲- حرکت جدید برای به‌اشتراک‌گذاری محتوا

همان حرکتی که با نزدیکی دو آیفون برای نیم‌دراپ کار می‌کند، امکان به‌اشتراک‌گذاری عکس، ویدیو یا فایل‌های دیگر را نیز فراهم می‌کند.

به این ترتیب، دیگر نیازی نیست کاربر به‌صورت دستی مخاطب خود را از طریق Share Sheet انتخاب کند و کافی‌ست دو دستگاه را نزدیک هم قرار دهید و سریع فایل‌ها را به اشتراک بگذارید.

۳- ادامه انتقال از طریق اینترنت

در حال حاضر، کارکرد ایردراپ به این صورت است که برای تکمیل فرایند انتقال فایل باید دو آیفون نزدیک یکدیگر نگه داشته شوند. این یعنی اگر کاربر از محدوده تحت پوشش ایردراپ خارج شود، به‌اشتراک‌گذاری فایل مختل می‌شود و ناتمام می‌ماند. این محدودیت، گاهی برای کاربرها چالش‌برانگیز می‌شود؛ به‌خصوص زمانی که قصد به اشتراک گذاشتن فایل‌های حجیم را دارند.

حالا در نسخه جدید در iOS 17 اگر کاربر در میانه به‌اشتراک‌گذاری از محدوده خارج شود، فرایند مختل نمی‌شود و به‌اشترک‌گذاری محتوا به‌صورت امن از طریق اینترنت ادامه می‌یابد. فقط این‌که کاربر ارسال‌کننده و دریافت‌کننده هر دو باید در حساب آی‌کلاود خود ساین‌این کرده باشند.

۴- SharePlay از طریق ایردراپ

در نسخه جدید، علاوه بر موارد فوق، هر گاه دو کاربر آیفون‌های خود را به یکدیگر نزدیک کنند، می‌توانند از طریق SharPlay به یک موسیقی گوش دهند یا یک فیلم را با هم تماشا کنند.

به‌لطف SharePlay API، توسعه‌دهندگان طرف ثالث نیز می‌توانند از این ویژگی در اپ‌های خود استفاده کنند. این امکان به‌عنوان مثال به کاربران اجازه می‌دهد یک بازی را با هم انجام دهند.

۵- محوسازی تصاویر

iOS به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهد که بدون تأیید کاربر، برای او فایل بفرستد. با این حال، ایردراپ برای کسب اجازه یک پیش‌نمایش از تصویر یا ویدیو را به کاربر مقصد نشان می‌دهد؛ فارغ از این‌که او می‌خواهد به‌اشتراک‌گذاری را بپذیرد و محتوا را ببینید یا خیر.

این موضوع باعث می‌شد که کاربران به‌طور ناخواسته، مجبور به دیدن عکس‌های حساس شوند که خوش‌آیند آن‌ها نبود. حالا در iOS 17، به هنگام به‌اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدیوها از طریق ایردراپ، محتوای حساس به‌طور خودکار محو می‌شود تا کاربر تأیید کند که می‌خواهد آن را ببیند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.