با پیروزی دونالد ترامپ چه سرنوشتی در انتظار اپل است؟

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

دونالد ترامپ در جریان کارزارهای انتخاباتی‌اش توانست میلیون‌ها طرفدار را در شبکه‌های اجتماعی توییتر و فیس‌بوک به سمت خود جذب کند اما حالا او دیگر رئیس‌جمهور آمریکا شده و بحث بر سر سیاست‌هایی است که وی در رابطه با فعالان عرصه‌ی فناوری اتخاذ می‌کند؛ رهبران «سیلیکون ولی» بارها از دونالد ترامپ به دلیل عدم شفافیت در برنامه‌ی کاری‌اش در حوزه‌ی فناوری انتقاد کرده‌اند و در میان آنها تنها یک نفر- پیتر تیِل موسس Pay Pal- حمایت خود را از وی ابراز کرده است.


در این شرایط می‌توان گفت که بیشتر ساکنان دره سیلیکون از انتخاب دونالد ترامپ خرسند نبوده و بیشتر احساس خطر می‌کنند. در این میان اپل نیز از این قائده مستثنی نیست و درک روشنی از آنچه ترامپ پیش رویش می‌گذارد ندارد. رئیس‌جمهوری جدید ایالات متحده در جریان سخنرانی‌های انتخاباتی‌اش گفته بود: «قصد دارم فرصت‌های شغلی را به کشورم برگردانم. می‌خواهم اپل را وادار کنم تا آیفون‌هایش را در خاک کشورش تولید کند و نه در چین».

مطابق با این گفته‌ها مشخص نیست که ترامپ چطور می‌خواهد اپل را به اینکار مجبور کند تا فرایند ساخت آیفون را از چین به آمریکا بازگرداند. در هر حال بسیاری از تحلیلگران معتقدند این موضوع می‌تواند تاثیرات لجیستیک و مالی منفی‌ای روی اپل داشته باشد.

 

اپل دونالد ترامپ سیلیکون ولی

 

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

همچنین زمانیکه کمپانی یادشده با FBI بر سر پرونده‌ی آیفون ۵c مربوط به تیراندازی سن برناردینو دست و پنجه نرم می‌کرد، ترامپ اپل را به دلیل عدم همکاری با نیروهای امنیتی و بازنکردن قفل اسمارت‌فون یاد شده که به یکی از تروریست‌ها تعلق داشت محکوم کرد و همان زمان در توییتر نوشت:

من هم از آیفون استفاده می‌کنم و هم از سامسونگ. اگر اپل اطلاعات لازم در رابطه با تروریست‌ها را به نیروهای قضایی ندهد، من فقط از سامسونگ استفاده خواهم کرد.

وی که برای سخنرانی در یکی از رویدادهای سامسونگ پول دریافت کرده بود، جایی دیگر عنوان کرد: «آن تلفن به دولت تعلق دارد. این‌ها(اپل) دارند چه کار می‌کنند؟ قفلش را بازکنید. باید باهوش باشیم و ببینیم دارد چه اتفاقی می‌افتد. آیفون را باز کنید تا بفهمیم این تهدیدات از کجا می‌آیند»

بر اساس گفته‌های دونالد ترامپ، موضع‌گیری وی در قضایایی از این دست مشخص است با این وجود نکته جالب ماجرا اینجاست که این شخص میلیون‌ها دلار از سهام اپل را در دست دارد اما همچنان سیاست‌های آن را محکوم کرده و از قصدش برای وادار ساختن اپل به تغییر سیاست‌های تولید آیفون صحبت می‌کند. اگر ترامپ روی حرف‌هایی که زده مصمم باشد دودش به چشم خودش هم می‌رود و عضو اولین افرادی‌ خواهد بود که متضرر می‌شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.