کاربران چینی نسبت به سامسونگ بی اعتماد شده و شماری نیز به اسمارت فون های اپل روی خواهند آورد

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

در پی آتش گرفتن و انفجار شماری از نوت هفت های سامسونگ، اعتبار این برند کره ای کمی خدشه دار شده است. این موضوع که آخرین پرچمدار گرانقیمت و لوکس سامسونگ ممکن است مشتعل شود کاربران را وا میدارد تا هنگامی که شرکت مورد اشاره، پرچم دار دیگری معرفی کند، در خریدشان کمی تعلل کنند و نخست ببینند چه پیش می آید.


با همه این اوصاف، کره ای ها مسئولیت اشتباه شان را پذیرفتند و در پی اعلام یک فراخوان، تعداد زیادی از اسمارت فون های یاد شده را جمع آوری نمودند. در این زمینه شرکت سازنده معتقد است ۹۰ درصد از کاربرانش را همچنان حفظ کرده. اما به نظر می رسد چینی ها این طور فکر نمی کنند و احتمالا در خریدهای بعدی دور تلفن های هوشمند سامسونگ را خط بکشند.

مطابق با گزارشات، دلیل آتش گرفتن و انفجار نوت ۷ باتری ساخت سامسونگ عنوان شده، حال آنکه باتری موبایل های صادر شده به چین توسط سازنده دیگری تامین شده اند و این امر موجب گشته شرکت کره ای هیچ نوع مسئولیتی در قبال آتش گرفتن پرچمدارانش در این کشور  را به عهده نگیرد. حتی با اینکه یک دستگاه نوت ۷ در کشور یاد شده نیز به سرانجام نمونه های غیر چینی دچار شد، سامسونگ زیر بار نرفت و اعلام کرد دلیل انفجار حرارت از بیرون بوده است.

iimedia-samsung-note-7-china-1

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۵۱

در همین رابطه، یک شرکت تحقیق و مشاوره موسوم به iiMedia، میان ۱۲۰۰۰ کاربر سامسونگ اهل کشور چین یک نظرسنجی ترتیب داده. در این نظر سنجی از کاربران چینی پرسیده شده موضوع نوت ۷ چه قدر وفاداری آنها را به این برند کره ای تحت تاثیر قرار داده است. نتایج حاصل شده نشان می دهد ۵۱.۹ کاربران عنوان کرده اند به طور قطع دیگر هیچگاه سراغ برند سامسونگ نخواهند رفت؛ ۱۸.۵ درصد گفته اند احتمال دارد اسمارت فون های سامسونگ را خریداری نکنند و ۲۹.۶ درصد نیز گزارش سامسونگ را پذیرفته و معتقدند آتش سوزی نوت ۷های چین به دلایل محیطی بوده است.

iimedia-samsung-note-7-china-2

حالا قسمت جالب ماجرا اینجاست که از میان کاربرانی که سامسونگ را از انتخاب شان پاک کرده اند، ۳۷ درصد به محصولات اپل متمایل شده و ۲۶ درصد نیز به سمت هواوی تمایل نشان داده اند. سایرین نیز می گویند به سراغ برند هایی همچون شیائومی، میزو یا اوپو خواهند رفت.

این اتفاق تاثیر به سزایی در سهم سامسونگ از بازار بزرگ چین خواهد گذاشت. در سال ۲۰۱۳ کره ای ها ۲۱ درصد از این بازار را از خود کرده بودند؛ سپس با گسترش ظهور برندهای نوپایی همچون هواوی، شیائومی و میزو از یک طرف و پافشاری اپل درتصاحب بازار از طرفی دیگر، این رقم در سال جاری به ۸ درصد تنزل یافت. آنچه روشن است اینست که اگر سامسونگ دل مشتریان چینی اش را به دست نیاورد، سود قابل توجهی در بزرگترین بازار اسمارت فون دنیا را از دست خواهد داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.