کارت اعتباری برخی کاربران آیفون های جیلبریک شده هک شد

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

از جهات مختلف می توان سیستم عامل iOS را سیستم عاملی بسته و محدود دانست که اپل به عنوان سازنده آن همواره تلاش داشته تا کنترلی کامل و جامع روی تمام بخش های آن داشته باشد. همین امر سبب شد تا به تدریج عملیات جیلبریک به عنوان راهی برای خلاصی از محدودیت های سیستم عامل اختصاصی آیفون ها و آیپدها مطرح شود.


با این وجود، در طی سال های گذشته همواره مجادلات زیادی بر سر معقول بودن این کار وجود داشته است. بسیاری از کارشناسان و کاربران عادی وجود دارند که معتقدند برداشتن محدودیت های سیستم عامل و ایجاد دسترسی به فایل های سیستمی iOS خطر ورود ویروس ها و هک شدن آیفون ها و آیپدها را افزایش می دهد. حال به نظر می رسد حق با این عده باشد.

به تازگی مشخص شده جیلبریک آیفون ها با استفاده از متد Pangu این گجت ها را در معرض خطر دسترسی هکرها قرار می دهد، به خصوص که این متد بسیار محبوب اجازه می دهد تا بسیاری از عملیات ها بدون نیاز به اتصال USB به رایانه انجام بگیرد.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

طبق گزارش های جدید، کارت اعتباری، حساب پی پال و حتی حساب کاربری فیسک بوک برخی از کاربران آیفون هایی که تلفن هوشمند خود را به روش Pangu جیلبریک کرده اند، مورد دستبرد فرد یا افرادی ناشناس قرار گرفته است.

برخی از این کاربران معتقدند که تیم توسعه دهنده Pangu در پشت این ماجرا قرار دارد، اما عده ای دیگر تقصیر این ضعف امنیتی را به گردن فروشگاه نرم افزاری غیر رسمی ۲۵PP (که همراه با این متد جیلبریک نصب می شود) می اندازند. با این حال هیچ یک از این دو گروه نتوانسته اند سندی برای اثبات ادعای خود دست و پا کنند.

توسعه دهندگان تیم Pangu اتهامات وارده را، چه به خود و چه به تیم سازنده ۲۵PP (گروه AliBaba) رد کرده و اعلام داشته اند که می بایست دیوانه باشند تا دست به چنین اقدامی بزنند.

عامل این نقص امنیتی هر چه که باشد، بار دیگر لزوم دقت بیشتر کاربران در برداشتن محدودیت های امنیتی دیوایس های مبتنی بر iOS خود را یادآوری می کند. در هر حال در مقابل هر آنچه به دست می آورید، ممکن است چیزهایی را نیز از دست بدهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.