آیفون SE 4، مجهز به دکمه اکشن، USB-C و Face ID

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۱ دقیقه

به‌تازگی شایعاتی منتشر شده مبنی بر این‌که نسل چهارم آیفون SE مدلی مشتق‌شده از آیفون ۱۴ هستند. یکی از کاربرهای توییتر با نام کاربری Unknownz21 که معمولاً اطلاعات لورفته درستی را منتشر می‌کند، خبر از این داده‌است که آخرین نسل از گوشی‌های ارزان‌قیمت اپل، شباهت زیادی به آیفون ۱۴ خواهد داشت.
طبق گزارش‌های رسیده، آیفون SE 4 مانند آیفون‌های سری ۱۵ به‌جای پورت لایتنینگ به پورت USB-C مجهز خواهد بود. برخلاف برخی گزارش‌های قبلی، این گوشی از Touch ID استفاده نخواهد کرد و از Face ID بهره‌مند خواهد بود.
نکته جالب توجه این‌که تحلیل‌گران اپل که این شایعه‌ها را پخش کرده‌اند، ادعا می‌کنند که آیفون SE 4 مثل آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس، دکمه اکشن خواهد داشت. این دکمه، جایگزینی برای سوییچ سایلنت است که قابلیت سفارشی‌سازی خواهد داشت. در صورت صحت این ادعا، این مهم‌ترین عامل تمایز گوشی مذکور با آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس به‌حساب می‌آید که انتظار می‌رود چنین ویژگی‌ای نداشته باشند. جدای از این، انتظار می‌رود که آیفون SE 4 مثل نسل قبل یک دوربین پشتی داشته باشد.
کمی پیش‌تر گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر این‌که تولیدکنندگان پنل صفحه‌نمایش، در حال پذیرفتن سفارش پنل OLED برای گوشی مورد بحث هستند. این موضوع ارتقاء بسیار مهمی از پنل LCD نسل قبل به‌حساب می‌آید. همچنین، پیش‌بینی می‌شود که آیفون SE 4 به مودم ۵G مجهز باشد. این گوشی احتمالاً سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه خواهد شد. این در حالی است که نسل سوم این گوشی در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.